• Anonym

Restskatt. Fan också!

Fan vad allt känns hopplöst just nu!
    Min deklaration kom för några dagar sedan.. Och förstås, med min gamla vanliga tur, så har jag restskatt på nästan 5500 kronor. Kul!!

Jag får in lite mer än 8000 i månaden, och det ska ju gå till en jävla massa. Inte nog med att man varje månad måste vända på varenda jävla krona för att klara sig, utan nu har man restskatt också! Gud, vad kul! Hur ska jag lyckas betala det där? Fans jävla skit! Jag hatar mitt liv!

• Svar på tråden Restskatt. Fan också!
  • Anonym

Varför har du fått restskatt? Finns det inte avdrag som du kan göra?

• Anonym
    Anonym skrev 2009-04-05 23:31:48 följande:
    Varför har du fått restskatt? Finns det inte avdrag som du kan göra?
    Jag har tydligen inte betalat tillräckligt med skatt! Jag har ju inget jobb, utan får aktivitetsersättning utav försäkringskassan.
  • Anonym

Ok, det var ju synd för då kan du inte göra avdrag för t.ex. bilresor. Hoppas att det löser sig ändå!

• Anonym
    Anonym skrev 2009-04-05 23:33:00 följande:
    Jag har tydligen inte betalat tillräckligt med skatt! Jag har ju inget jobb, utan får aktivitetsersättning utav försäkringskassan.
    be att försäkringskassan drar lite extra skatt varje månad, så slipper du restskatt nästa år oxå..
    de där extra de drar varje månad märker man knappt av eftersom man aldrig ser röken av dom...
  • Anonym
    Verkligen skrev 2009-04-05 23:35:11 följande:
    Man kan ju delbetala. Det kanske kan vara nåt?
    Då får man delbetala till KF..
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-04-05 23:59:40 följande:
    KF?
    Det är? Ursäkta, har faktiskt aldrig hört talas om det.
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-04-06 00:04:44 följande:
    KF?Det är? Ursäkta, har faktiskt aldrig hört talas om det.
    Kronofogden
  • Verkligen
    Anonym skrev 2009-04-05 23:59:40 följande:
    Nähä. Man kan dela upp betalningen till Skatteverket. Så det går inte till KF.
    Jag delbetalade iaf förra året då jag fick restskatt av nån konstig anledning.
  • MsCharlie

jag har precis samma problem som dig . är skyldig 6300 kr.
    Du har fram till den 12 november och betala in det. Du kan delbetala lite varje månad eller dra in hela summan innan datumet.. detta är räntefritt. har ringt och kollat och ringt igen för o dubbel kolla . så andas :) blir bra

• Anonym
    MsCharlie skrev 2009-04-06 00:15:51 följande:
    jag har precis samma problem som dig . är skyldig 6300 kr. Du har fram till den 12 november och betala in det. Du kan delbetala lite varje månad eller dra in hela summan innan datumet.. detta är räntefritt. har ringt och kollat och ringt igen för o dubbel kolla . så andas :) blir bra
    Blir det räntefritt om man bara betalar allt på en gång?
  • Anonym
    Verkligen skrev 2009-04-06 00:13:53 följande:
    Nähä. Man kan dela upp betalningen till Skatteverket. Så det går inte till KF.Jag delbetalade iaf förra året då jag fick restskatt av nån konstig anledning.
    Fram tills sista datumet ja, men kan man inte betala innan dess så går det direkt till kf.
  • Verkligen
    Anonym skrev 2009-04-06 12:38:39 följande:
    Fram tills sista datumet ja, men kan man inte betala innan dess så går det direkt till kf.
    Ja det vet jag. Men hon har ju åtskilliga månader på sig nu.
  • lingondripp

Been there, done that... Du har (inofficiellt, det står 12/11, men ring och fråga får du se) fram till årsskiftet 2009/10 på dig att betala, först DÅ går ärendet till KF. Så betala bara in lite då och då på det OCR du fått, så löser det sig. Lycka till!

• lingondripp

Och räntan är så låg att det inte blir många kronor, även om du betalar efter 12/11.

Svar på tråden Restskatt. Fan också!