• Cissi o Nattis

Lösenordsskyddad blogg på blogg.se är den helt säker?

hej, jag undrar om någon vet om dom som arbetar på blogg.se kan se vad man skriver, bilder i bloggen, om man väljer att ha den lösenordskyddad??
    Jag har en sån blogg där som jag använder som dagbok, så jag undrar om någon vet om den är HELT och hållet skyddad, så att bara jag kan se den??

ღMamma till Natalie 061011ღ
  • Svar på tråden Lösenordsskyddad blogg på blogg.se är den helt säker?
  • Shadilly

Ingenting du lägger ut på nätet är helt säkert. Om sidan blir hackad kan lösenorden läggas ut, någon kan lista ut ditt lösenord eller något tekniskt fel kan uppstå.

Publicera aldrig något du inte kan tänka dig att andra får tillgång till.

• Cissi o Nattis

ok jag förstår.. men så länge sidan inte blir hackad eller någon listar ut lösenordet då är den säker då? Tänkte på om dom som jobbar med support och sånt kan läsa privata bloggar eller kolla på bilderna som man lägger i privata bloggen?

• Kaldorei

Klart att dem kan!

Cissi o Nattis skrev 2009-04-06 11:13:19 följande:

ok jag förstår.. men så länge sidan inte blir hackad eller någon listar ut lösenordet då är den säker då? Tänkte på om dom som jobbar med support och sånt kan läsa privata bloggar eller kolla på bilderna som man lägger i privata bloggen?
  • Cissi o Nattis
    Kaldorei skrev 2009-04-06 11:14:44 följande:
    Klart att dem kan!Cissi o Nattis skrev 2009-04-06 11:13:19 följande:
    Det låter ju inte så bra.. jag vill ju att bloggen ska vara privat för alla.. även dom som jobbar bakom den.. då får jag nog tänka på i fortsättningen vad jag skriver där..
  • Kaldorei

INGET man skriver på nätet är privat. vill du ha nåt privat får du nog använda en klassisk penna å dagbok med lås som du gömmer på nåt smart ställe.

Cissi o Nattis skrev 2009-04-06 11:21:53 följande:

Det låter ju inte så bra.. jag vill ju att bloggen ska vara privat för alla.. även dom som jobbar bakom den.. då får jag nog tänka på i fortsättningen vad jag skriver där..
  • listo
    Cissi o Nattis skrev 2009-04-06 11:21:53 följande:
    Naturligtvis kan sidans administratörer komma åt det som skrivs, det är ju de som bygger upp lösenordsskyddet och måste såklart också kunna komma runt det.
    Däremot är det väl högst tveksamt att de skulle ha tid eller intresse av att läsa folks lösenordsskyddade bloggar...

Vill du vara helt privat, bara för dig själv, så bör du skriva dina tankar och funderingar i t.ex. ett Word-dokument på din dator eller i en pappersdagbok. Vill du att bara ett fåtal personer ska kunna läsa det du funderar på så är det kanske bättre att skicka "blogginlägg" som e-postmeddelanden till de personerna istället?
    listoplisto.blogspot.com - bättre och bättre dag för dag
Svar på tråden Lösenordsskyddad blogg på blogg.se är den helt säker?