• kladdkakan

Slå ut garderober?

Jag ska köpa min första lägenhet och var och tittade på en underbar lägenhet idag!! I hallen fanns såna inbyggda djupa garderober, men jag fick för mig att jag ville slå bort dom och istället köpa andra garderober från typ IKEA.
    Är det mkt jobb och är det svårt att slå bort garderober? Är jag dum om jag skulle göra så tycker ni?

• Svar på tråden Slå ut garderober?
  • Mammut och Papput

Det är kanske en nackdel att komma och titta på en lägenhet man vill köpa - och så finns inga garderober i hela lägenheten, tänker jag... Du kanske ska höra med föreningen först om det är ok.

Det beror ju på vad det är för material...

• Nenne 71

Bo in dig ett tag och se om du inte blir nöjd ändå.

Mycket efterarbete om du tar bort garderober som sitter fast. Hur blir väggen, taket och golvet?

• johandra

Håller med talare nr2,bo in dig ett tag..

deet är så lätt att rusa iväg o börja riva o sen efter några månader inse att man inte gjorde rätt...

Så om du köper den,bo in dig ett tag tills du vet hur du verkligen vill ha det

tips från en ständigt renoverande husägare

Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219
  • kladdkakan

Tack för alla tips! :) ska vänta med garderobsrivandet, lika bra och målar man på dom där och byter dörrknoppar kan dom ju bli kanon dom också.
    Funderar istället på att riva skåpet ovanför kylskåpet för att sätta in en större kyl+frys. Det är väll inte en så farlig idé? :)

• Mammut och Papput
    kladdkakan skrev 2009-04-06 18:27:51 följande:
    Tack för alla tips! :) ska vänta med garderobsrivandet, lika bra och målar man på dom där och byter dörrknoppar kan dom ju bli kanon dom också. Funderar istället på att riva skåpet ovanför kylskåpet för att sätta in en större kyl+frys. Det är väll inte en så farlig idé? :)
    Tycker jag att man måste få göra!
  • kladdkakan

fast nu sa min mamma att jag kanske ska vänta tills den andra kylen och frysen går sönder. och påpekade också att "du har ju faktiskt inte fått lägenheten Anna..." tror att min mor tycker att jag är en drömmare... haha

• Choklad och Nötter

Vi rev bort garderoben i våran hall. Det var nästan det första vi gjorde så fort vi fick nycklarna! Och det gick kanon! Sen köpte vi en pax- garderob från Ikea. Fast den kommer vi lämna kvar nu när vi ska sälja, den ingår liksom i lägenheten, vilket vi också var medvetna om när vi köpte den, att den kommer stanna kvar när vi flyttar. Taket som den satt fast i skulle vi måla ändå så där var det inga problem heller. Spackel, slip o färg sen var det klart!
    Vi rev även ut de inbyggda skåpen i köket bredvid kylen. Inga problem där heller då vi byggde ett helt nytt kök.

• Tutilure

Är det en hyres- eller bostadsrätt?
    Är det en bostadsrätt kan du i princip göra vad du vill.
    Det du inte får göra är att göra större ändringar så som slå ut väggar, i sådana fall måste du fråga föreningen först.

♥ Minou, vår älskade ängel ♥
  • delifi2

jag gör om mina garderober där hemma, har oxå precis köpt en lägenhet och renoverar för fullt, men tänk på vilket efterarbete det blir, det är bara inte riva ut å sen så klart. Det ska säkert spacklas, målas osv osv...

Jag gör om mina garderober, tar bort gammal målarfärg målar nytt och byter handtagen det blir fint

Svar på tråden Slå ut garderober?