• Flippen

Vart resa i oktober/november om man vill ha värme?

Vi tänkte boka resa till hösten. Vi kommer att åka i slutet av oktober och kan bara vara borta 1 vecka så därför är inte långresor aktuellt.

Vi älskar grekiska övärlden men vädret känns för ostadigt så sent på hösten.
    Kanarieöarna har ju bra klimat men hade gärna provat något annat eftersom vi varit där så många gånger.

Vi vill ha värme och bad, och gärna hyfsat barnvänligt! Vad finns då att välja på förutom Kanarieöarna?

Kom med tips! {#lang_emotions_cool}

• Svar på tråden Vart resa i oktober/november om man vill ha värme?
  • sjuttiofyran

Cypern har vi varit på första veckan i november. Det var bra väder då. 24 grader i både luft och vatten. (Särskilt vattnet är ju härligt den årstiden. ) Turkiet kan vara bra den tiden också. Annars är det ju Egypten som är varmast!

• Flippen
    sjuttiofyran skrev 2009-04-06 10:04:27 följande:
    Cypern har vi varit på första veckan i november. Det var bra väder då. 24 grader i både luft och vatten. (Särskilt vattnet är ju härligt den årstiden. ) Turkiet kan vara bra den tiden också. Annars är det ju Egypten som är varmast!
    Tack för tipsen! Cypern kan ju vara ett bra alternativ. Egypten däremot är jag lite skeptisk till. Säkert jättefint och varmt men har hört allt för många som blivit matförgiftade där.
  • sjuttiofyran

Jag tänker likadant om Egypten även om det säkert beror på var man bor och hur pass känslig man är. Jag hade valt Cypern av de tre alternativen den årstiden. Då är det lugnt där men ändå inte heldött. Väljer man Turkiet är det ju de sydöstra delarna som gäller, tex Side.

Svar på tråden Vart resa i oktober/november om man vill ha värme?