• Anonym

Trivs inte på mitt nya jobb, HJÄLP

Jag sitter på mitt nya jobb, fjärde dagen. Jag trivs inte alls.. chefen har dålig attityd och skriver mail med saker som "MÅSTE göras" och "såhär SKA det vara". Arbetskamraterna är trista och uppgifterna inte alls för mig. Det tillkommer saker som jag missuppfattat. Nyss grät jag på toaletten.
    Vad ska jag göra?!

• Svar på tråden Trivs inte på mitt nya jobb, HJÄLP
  • Anonym

Förstår hur du kan känna har själv upplevt det några ggr..men ge det ändå en chans..blir det inte bättre så tycker jag du ska prata med chefen om hur du upplever det.

• Floff

Ge det några dagar, kanske en vecka till. Men känns det fortfarande inte bra så måste du göra något åt det - säg upp dig (om du känner att du har ekonomiskt utrymme för det) eller börja leta annat jobb i hemlighet och stå ut tills du hittat något annat.

En sak jag lärt mig genom åren är att det inte är värt att stanna på ett jobb där man vantrivs. Det finns inte mycket som sliter på en så mycket som det! Jag har haft 3 jobb där jag verkligen vantrivts, men jag har varit "duktig", bitit ihop och stannat ändå. Och jag mådde verkligen uruselt under den tiden. Nu har jag lovat mig själva att ALDRIG MER stanna på ett jobb där jag vantrivs - det är helt enkelt inte värt det. Och det är ingen som tackar en för att man stannar på ett jobb där man mår dåligt - förutom möjligtvis ens egen plånbok. Så stanna inte om det får dig att må dåligt!

Kram

• Anonym

Jag har inte alls råd att säga upp mig efter att ha varit arbetslös sen jag gick ut skolan för 2 år sedan.. detta är alltså mitt första jobb så första upplevelsen är inte den bästa. Jag hade tidigare en praktikplats där jag trivdes RIKTIGT bra, men så kom lågkonjukturen.. Fan. Jag mår illa av att sitta här.

Chefen vill jag inte alls prata med eftersom han har dålig attityd och det känns som att han bara kommer säga att han ju förklarat tjänsten för mig så jag borde veta..

• Anonym

Vänta ett tag, ibland får man "trista" arbetsuppgifter som ny innan de lärt känna vem du är. Om det inte blir bättre inom några veckor så tycker jag att du ska börja söka andra jobb - det är ju lättare (sägs det) att få nytt jobb om man redan har ett jobb så någon nytta kanske du ändå får av det nuvarrande jobbet.

• Anonym

Jag har en stor roll i företaget och jag vet nu vad som krävs av mig.. och dom uppgifterna är inte jag. Så är det bara... om man bara kunde få gå hem nu, gråta och tänka.

Anonym skrev 2009-04-06 10:58:07 följande:
    Vänta ett tag, ibland får man "trista" arbetsuppgifter som ny innan de lärt känna vem du är. Om det inte blir bättre inom några veckor så tycker jag att du ska börja söka andra jobb - det är ju lättare (sägs det) att få nytt jobb om man redan har ett jobb så någon nytta kanske du ändå får av det nuvarrande jobbet.
  • Ejin

sådär känner nästan alla på siitt första jobb...man får härda ut... det blir bättre efter ett tag ---

• Floff
    Anonym skrev 2009-04-06 10:59:50 följande:
    Jag har en stor roll i företaget och jag vet nu vad som krävs av mig.. och dom uppgifterna är inte jag. Så är det bara... om man bara kunde få gå hem nu, gråta och tänka.
    Då tycker jag du sätter igång och söka annat på en gång. Så fort du kommer hem! Då KAN det börja kännas lite ljusare eftersom du vet att du kan vara på gång därifrån. På det förrförra jobbet jag hade vantrivdes jag efter typ 3-4 dagar och började söka nytt på en gång eftersom jag VISSTE att jag inte skulle stå ut. Till slut hittade jag ett annat jobb och efter en månad på det gamla hemska jobbet var jag därifrån. Troligtvis har du inte speciellt lång uppsägningstid heller.
  • Anonym

Sök andra jobb! Sitt kvar för lönens skull och sök annat. Lättare att få jobb om man har ett jobb.

• Anonym

Men jag vet ju att uppgifterna inte är min grej... ? Tycker du jag ska stå ut ändå?

Ejin skrev 2009-04-06 11:01:34 följande:
    sådär känner nästan alla på siitt första jobb...man får härda ut... det blir bättre efter ett tag ---
  • Anonym

Just nu har jag ju provanställning 6mån... står det i kontraktet hur lång min uppsägningstid är då?

Floff skrev 2009-04-06 11:03:01 följande:
    Då tycker jag du sätter igång och söka annat på en gång. Så fort du kommer hem! Då KAN det börja kännas lite ljusare eftersom du vet att du kan vara på gång därifrån. På det förrförra jobbet jag hade vantrivdes jag efter typ 3-4 dagar och började söka nytt på en gång eftersom jag VISSTE att jag inte skulle stå ut. Till slut hittade jag ett annat jobb och efter en månad på det gamla hemska jobbet var jag därifrån. Troligtvis har du inte speciellt lång uppsägningstid heller.
Svar på tråden Trivs inte på mitt nya jobb, HJÄLP