• lyckans jag

tunt tunt hår tips

jag har långt spikrakt jätte tunt hår blir snart galen
    klippte upp håret förra veckan en bit för jag ville ha kvar längden men ändå inte ha det bara spikrakt hängandes
    men nu ser det mer ut som en hockyfrilla
    man ser de avklippta längderna på överhåret väldigt tydligt
    tycker inte att det ser allt för bra ut

tips för hur man kan få håret att se tjockare ut alla tips är välkomna är just nu grövligt trött på detta hår

• Svar på tråden tunt tunt hår tips
  • Forellen

Känner igen mig. Min senaste frisör föreslog saltvattenspray för att få håret att kännas fylligare och det funkar faktiskt!

• patti87

om man har jättetunt hår är det nog tyvärr finare och ha det lite uppklippt eller lite kortare.. tycker jag personligen..nu har inte jag tunt hår men min vän hade jätte tunt hår och långt...det såg så "dött ut" bara hängde ner helt livlöst..så hon klippte upp det lite och korta av det en bit...såg mycket bättre ut!

• patti87

om du inte vill klippa upp det kan du ju bara klippa det lite kortare.. fast jag vet...känns inge vidare när man vill ha långt hår tyvärr...:(

• cherryblossom

jag har samma problem som du vilket till slut ledde till att jag gav upp och köpte en 80 cm peruk. men som någon tidigare har svarat, saltvattensprayet var min räddning. Finns på H&M tex om du inte vill köpa de lite dyrare varianterna på salong

• Anna Paulita

Jag har rätt tunt hår, men med en del fall så det ser iallafall volumiöst ut. Men det är bara en illusion ;)

I vilket fall har jag alltid velat ha långt hår men för ett par år sedan insåg jag att det går inte kort och gott, har man för tunt hår kan man inte ha långt hår. Jag tror inte heller på att ha det för uppklippt då det mer ser urklippt ut då. :(

Så...jag har egentligen inga tips förutom att man inte kan ha för långt hår helt enkelt.

• dalejo

Håret ser tjockare ut om det har mörkare nyans. Det sämsta är att var blondin/mycket ljus då ser håret ännu tunnare ut. Lite löshår kanske? Stödpermanent kanske kan hjälpa för att få lite fyllnad? prata med en frisör om detta. Använd ett lätt balsam som inte tynger ner håret och gör det rakt då det gör att det ser tunnare ut.

• heter

Vilket saltvattenspray tycker ni är bra? Helst salongsmärke.

• Lilla Frögurkan

Jag har ganska tunt hår jag med.. Mitt hår hänger spikrakt och nästan slickat med ansiktet när jag inte har fixat iordning det..
    Jag använder Sunsilks Volumeboostermousse och så fönar jag håret upp och ned.. Sedan har jag köpt världens bästa volymtång. Björn Axéns Volumaster. Det blir en sjuk skillnad med denna.. Håret ser tjockt ut och så får det massor med volym! Kanske det kan vara värt för dig att prova? Visst, det tar en stund att göra sig klar, cirka 20 minuter varje dag men det kan vara värt det! :)

Kärlek är inte en känsla, det är en förmåga.
  • Lillylian

Jag har också Volumaster och håller med om att den ger otroligt mycket volym!
    För mig tar det inte mer än ca 5 minuter att göra i ordning håret med den, använder den bara i hårrötterna. Sen behöver man ju inte använda den varje dag heller, tycker "vågorna" håller sig i alla fall två dagar.

Sen är det ju så att ju kortare hår man har, desto lättare är det att få volym. Prova klipp en page, men inte en uppklippt sådan! Jag tycker att håret ser ännu tunnare ut när det är uppklippt.

• Forellen
    heter skrev 2009-04-10 04:53:46 följande:
    Vilket saltvattenspray tycker ni är bra? Helst salongsmärke.
    Jag använder Wella Ocean sprizz från salong.
  • Lilla Frögurkan
    Lillylian skrev 2009-04-10 11:31:53 följande:
    Jag har också Volumaster och håller med om att den ger otroligt mycket volym! För mig tar det inte mer än ca 5 minuter att göra i ordning håret med den, använder den bara i hårrötterna. Sen behöver man ju inte använda den varje dag heller, tycker "vågorna" håller sig i alla fall två dagar.Sen är det ju så att ju kortare hår man har, desto lättare är det att få volym. Prova klipp en page, men inte en uppklippt sådan! Jag tycker att håret ser ännu tunnare ut när det är uppklippt.
    Hehe, jag använder också den bara i hårrötterna.. Det såg ut som att jag frissade hela håret med den i mitt förra inlägg.. *s* Det tar cirka tjugo minuter med mousse, hårför och volumaster varje dag för mig.. Ibland håller det i sig två dagar och då slipper jag fixa håret..
    Kärlek är inte en känsla, det är en förmåga.
  • lyckans jag

tack så hemsk mkt för alla svar ska läsa igenom alla i lugn och ro

glad påsk!!!!
    kram

Svar på tråden tunt tunt hår tips