• Siabellon

kopiera text med en MAc

Japp, hur gör man?
    JAg har lärt mig att kopiera rad för rad (alltså markera text o sen aktivera kopiera) men om jag vill kopiera tex ett inlägg här på FL hur gör man??

ctrl+ a får man ju ALLT markerat och jag vill bara ha som jag beskrev ovan.

Nån?

• Svar på tråden kopiera text med en MAc
  • smurfans

Markera hela stycket och tryck cmd+C. Klicka sedan cmd+V där du vill klistra in texten.

• Siabellon

Det är ju det jag inte kan.......alltså markera hela stycket.......uttryckte mig inte riktigt rätt det ser jag nu när jag läser min TS..
    Kan du hjälpa mig?

• MajaB

Men vad gör du då? Håll ner musknappen och dra över texten du ska kopiera. Eller håll nere shift och använd piltangenterna.

• Siabellon

Ser igen att jag inte skrivt tillräckligt tydligt.
    Jag har en laptop: eller macbook närmare bestämt. jag kan bara markera en rad i taget eller absolut ALLT på en sida, Men jag vill lära mig kopiera ett stycke typ, eller fler än en rad.

hajjar ni?

• firewalkwithme
    Siabellon skrev 2009-04-06 16:52:28 följande:
    Ser igen att jag inte skrivt tillräckligt tydligt. Jag har en laptop: eller macbook närmare bestämt. jag kan bara markera en rad i taget eller absolut ALLT på en sida, Men jag vill lära mig kopiera ett stycke typ, eller fler än en rad. hajjar ni?
    Jag gör precis som dom ovan säger, håller nere knappen på touch-paden och drar så långt jag vill markera. Precis som på en PC alltså. Har också en macbook. 
  • Polly S

nej, jag fattar nog inte om det inte funkar som MajaB skriver och sen cmd+c?

• Diva

Det är ju ingen skillnad om du har extern mus eller laptop. Du markerar med musplattan på samma sätt som med mus...

• Siabellon

Fy fan! nu skäms jag som en hund! :-8
    Jag har trott att det bara räcker att toucha som man gör när man tex vill scrolla.... trycker man bara så det lilla klicket kommer så funkar det-

TACK SNÄLLA ALLA!

• firewalkwithme
    Siabellon skrev 2009-04-06 17:02:06 följande:
    Fy fan! nu skäms jag som en hund! :-8 Jag har trott att det bara räcker att toucha som man gör när man tex vill scrolla.... trycker man bara så det lilla klicket kommer så funkar det- TACK SNÄLLA ALLA!

Vad bra!
Svar på tråden kopiera text med en MAc