• lillamye

går det tåg resa till legoland

vi har funderat på åka till legoland och tåg bruka ju vara billigaste alternativet men frågan är ju om det går tåg från här till dit?

älskar mina små prinsessor
  • Svar på tråden går det tåg resa till legoland
  • Dundermamman

Visst går det att åka tåg till Legoland {#lang_emotions_laughing}
    Gå in på den danska reseplaneraren http://www.rejseplanen.dk/ och klicka i tex. från Köpenhamn till Billund (Legoland).
    Från Sverige går ju tåg direkt till Köpenhamn...

Ang. priser har jag däremot ingen aning {#lang_emotions_cry}...

Snart är 9:e skogiskullen här
  • I Blackrose I

Jag rekommenderar INTE att åka tåg om du har småbarn. Det gjorde nämligen vi och det var inte kul alls. Vi åkte tåg från Stockholm till Helsingborg bodde i hotell 2 dagar i Helsingborg sen tog vi färjan till Helsingör och tåget därifrån till Legoland. En lååååååååååååååååååååååååång resa. Tror det var runt 4-5 timmar tågresa och 4-5 byten tills vi var framme så jag rekommenderar inte. När vi åkte så var min son 3 år och hela resan från Helsingör till Legoland (Billund ) gick på ungefär 700kr enkelresa men det är min erfarenhet. Ni kanske klarar det och tycker det är kul men nu vet du i alla fall hur det är.

LEGOLAND däremot rekommenderar jag starkt. Det var det bästa lillgrabben har varit med om. Vet inte hur många gånger han har sett filmen vi tog när vi var där :)

Trevlig resa hur som helst

Svar på tråden går det tåg resa till legoland