• Yoko

Ont i axlar/skulderblad av att bära på ryggen

Jag har burit mitt barn i en ergo både på rygg och mage utan problem. Har en vävd långsjal och har nu testat att bära barnet på ryggen. Det blev poppis för barnet som nog tyckte det var mysigare än i ergon. Men jag fick väldigt ont i axlarna/mellan skulderbladen. Kändes inte alls lika bra som med ergon, där jag kan bära hur länge som helst. Jag blir oftast trött i benen före jag blir trött i ryggen. Barnet är nästan 2 år och väger runt 12-13 kg. Är h*n för stor att bära på ryggen, har jag knytit flel, eller vad är problemet tror ni?

• Svar på tråden Ont i axlar/skulderblad av att bära på ryggen
  • Ezder

Usch, vad tråkigt!

Jag känner också av det där litegrann, men jag har trott att det är för att jag spänner mig för att jag inte riktigt vet var jag har honom... Dock har jag märkt att det blir riktigt illa om han sitter för högt upp. Har du provat att knyta så att h*n sitter liksom i svanken på dig?

• trädgårdstjejen

En ryggsäck är inte (tycker jag) det skönaste att bära en tungklump i, även fast det är skönare att bära tibetanskt än vanligt (knut i midjan). Funkar för mig bara kortare stunder.
    Jag föredrar omslutet på ryggen, fast den tar ju lite längre tid att knyta förståss. Annars kanske du kan prova korsad ryggsäck? www.edenbaby.se/pages/korsad_ryggsack.php

Svar på tråden Ont i axlar/skulderblad av att bära på ryggen