• Wiva familia

Nån som brukar äta dansk fläskfilé från "Danish crown" köpt på willys.. SE HIT!

Min sambo är sjukt nojjig vad gäller mat och vi brukar alltid köpa svenskt kött.. Nu såg jag att jag råkat köpa dansk fläskfilé av märket Danish crown på willys. Ska äta detta idag o min sambo har fått för sig att han kommer bli magsjuk eller mittad av salmonella BARNRUMPA! Är det nån som brukar köpa denna fläskfilé och kan lugna min sambo? Vore väldigt tacksam för svar isf!

• Svar på tråden Nån som brukar äta dansk fläskfilé från "Danish crown" köpt på willys.. SE HIT!
  • Panna82

Vi köper alltid dansk fläskfilé. Har aldrig blivit dåliga.

• Wiva familia
    Panna82 skrev 2009-04-06 14:00:04 följande:
    Vi köper alltid dansk fläskfilé. Har aldrig blivit dåliga.
    TACK!
  • rosyposy

Äter också ofta dansk fläskfilé. Har aldrig blivit sjuk. Fråga din sambo om han tror att alla köttätande danskar är permenent salmonellasjuka..

• Wiva familia
    rosyposy skrev 2009-04-06 14:05:31 följande:
    Äter också ofta dansk fläskfilé. Har aldrig blivit sjuk. Fråga din sambo om han tror att alla köttätande danskar är permenent salmonellasjuka..
    De har jag gjort men han bara flinar ÅÅÅ Han är så fjompig!
  • ESCV

Vi brukar äta dans och finsk, aldrig har vi blivit sjuka.

★°☆ PIM PIM ☆°★
  • Wiva familia

Måste bara tillägga att han är så här löjlig me nästan ALL mat... Äter helst inget som har bäst före datum om typ 4 dagar osv osv... Det är inte lätt

• Badgirl

Ja, vi äter det ibland, är nog ingen fara. Däremot fick jag höra i helgen om en kompis som hört om två i sin närhet som drabbats av den mänskliga varianten av galna kosjuka. Den ena dog efter bara några dagar och den andra har inte lång tid kvar... det går tydligen fort. Läkarna menar att de smittats via nötkött, bla. som en av dem ätit i Spanien, så efter det äter jag bara svenskt eller skandinaviskt nötkött.

• Nalle Puh73

Köper ofta dansk file och har aldrig blivit sjuk. Fråga honom om han skulle äta den om han var i Danmark, för där serveras knappast svensk på resturangerna.

♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • LadyG

Vi köpet den från willys och det är inga problem.. jag har inte fått galna kosjukan än.. *skrattar* Eller... ja.. jag är nog ganska galen i vanliga fall, undrar om man skulle se skillnaden? :D Men jag håller med den sista här.. Man ska nog passa sig för att köpa hipp som happ..

Svar på tråden Nån som brukar äta dansk fläskfilé från "Danish crown" köpt på willys.. SE HIT!