• Ulle73

Koka korv..??

Måste bara kolla med er. Tycker ni det är ok att koka korv typ Hot Dogs?

Jag och min pojkvän har lite olika uppfattningar om det och jag är lite nyfiken på vad andra tycker.

Alltså, kan man koka hot dogs eller inte?

• Svar på tråden Koka korv..??
  • Ulle73
    Hannah76 skrev 2009-04-06 14:21:21 följande:
    Nej de är äckliga. Men min partner tycker att det är helt ok och gott.
    Är de äckliga över huvudtaget.. eller äter du dem om de är stekta eller grillade?
  • Tecken

Aldrig koka hot dogs. Aldrig koka korv öht. Korv som ska kokas, ska endast läggas ned i uppkokat vatten - aldrig kokas. Men det spelar egentligen ingen roll: Korv ska grillas!

• Ulle73
    Tecken skrev 2009-04-06 14:26:29 följande:
    Aldrig koka hot dogs. Aldrig koka korv öht. Korv som ska kokas, ska endast läggas ned i uppkokat vatten - aldrig kokas. Men det spelar egentligen ingen roll: Korv ska grillas!
    Ok.. är det ok att värma korven i vatten. Var det bättre?
  • Tecken
    Ulle73 skrev 2009-04-06 14:28:08 följande:
    Ok.. är det ok att värma korven i vatten. Var det bättre?
    Jag äter iofs aldrig kokad korv, men inte ens kokkorv ska koka. Det vet alla som _kan_ det där med korv
  • jummie

Hot Dogs är för mig grillkorv o ska därmed stekas eller grillas för att smaka som bäst. Det blir inte samma sak om man kokar en grillkorv eller att ex. steka en kok-korv. Tycker jag

• anjohansson
    jummie skrev 2009-04-06 14:30:49 följande:
    Hot Dogs är för mig grillkorv o ska därmed stekas eller grillas för att smaka som bäst. Det blir inte samma sak om man kokar en grillkorv eller att ex. steka en kok-korv. Tycker jag
    håller helt med . Har ni förresten smakat Sibyllas kok-korv, 8 st på burk? Den är den bästa kok-korven, men rätt dyr!
  • lia76
    anjohansson skrev 2009-04-06 14:32:57 följande:
    håller helt med . Har ni förresten smakat Sibyllas kok-korv, 8 st på burk? Den är den bästa kok-korven, men rätt dyr!
    Äsch köper en hel bamse korvburk från sibyllas. 8 korvar är för snålt.
    Och så är det bara 4 i en sådan liten burk

Men håller med om att korv inte ska kokas, då spricker de.
    Man ska koka upp vatten med lite salt, sen ha i korven och dra åt sidan och låta de ligga där typ 5 minuter

Jag kan äta varmvattenbadad Hot Dog i nödfall.
    Men den ska helst grillas
    Stella och Ida
  • M Y L F

Grill korv grillas och kok korv kokas. Anser att Hot Dog tillhör grill korv.

• Skittles 77

Glöm inte ett par svartpepparkorn och några lagerblad ihop med slatet o kokvattnet...
    Och dra av grytan från plattan just som det börjar sjuda.

/f.d Korvgumman

All you have to decide is what to do with the time that is given to you
  • Atamon

Nu äter jag iofs inte Hot Dogs överhuvudtaget (eftersom jag gillar annan korv bättre) men nej, jag skulle inte koka/värma hot dogs, det finns kokkorv till det. Grillkorv ska grillas eller stekas inte värmas/kokas. Men smaken är ju olika

• Ulle73

Puff.. hihi.. en viktig omröstning..

Svar på tråden Koka korv..??