• April2005

Någon med en Brio Moon Lux spjälsäng?

Hejsan!

Jag undrar bara om någon här har en Brio Moon Lux spjälsäng?
    I så fall undrar jag om ni vet vad den lilla "lådan" på ena långsidan gör för nytta?
    Vad den har för funktion?

• Svar på tråden Någon med en Brio Moon Lux spjälsäng?
  • ruffe4

Du kan ha saker i den

Vi har en vanlig Brio Moon, dom sa i affären när vi köpte den att den där ställbara grinden på luxen gör att den blir ranglig efter ett tag. Man behöver det inte

• Mamma Ia

Den lilla "lådan" använder man först när man har sängbottnen i nedersta läget. Då trycker man med foten på den när man ska fälla ner sängsidan! När sängsidan är uppfälld agerar "lådan" spärr.

• Mamma Ia

Ville bara säga att vår Moon Lux inte varit ranglig heller, "trots" nerfällbar sängsida . Och vi har använt den i två år, samt satt ihop och tagit isär den flera gånger!

• April2005

Ok, då undrar jag bara en sak till...
    När man har sängbotten i översta läget och ska höja/sänka långsidan hur gör man då?
    Ska det vara några skruvar eller annat som håller långsidan uppe?
    Vi har fått vår säng av en kompis, den är två år gammal och han sa att det eventuellt fattades någon skruv.
    Och nu har jag monterat ihop hela sängen men jag har inget att "spärra" långsidan med så den är nedfälld hela tiden?

• Mamma Ia

Det är BARA när du har sängbottnen i allra nedersta läget (dvs så nära golvet som möjligt), som man kan använda sig av finessen att fälla upp och ner sängsidan. Har du sängen i översta läget, så ska du ju inte behöva fälla ner sidan för att få upp din baby.

Med det är riktigt, man behöver två ganska långa skruvar till sängsidan. Jag har ju sådana, men vi ska sälja vår säng, så jag vill ju inte göra mig med mina . Men kan du inte kontakta BRIO och kolla om de kan skicka dig ett par sådana skruvar om de faktiskt fattas för dig? Eller fråga i en barnaffär om man kan beställa reservdelar?

• April2005

Ok, men då vet jag i alla fall hur det ska vara!
    Ska ner till barnvagnsaffären och se om dom har reservskruvar.
    Tack så jättemycket för hjälpen!

Svar på tråden Någon med en Brio Moon Lux spjälsäng?