Gravid av penicillin??
Kan man bli gravid när man käkar penicillin, fast man äter p-piller(Neovletta 28)???
Någon som blivit de?
Kan man bli gravid när man käkar penicillin, fast man äter p-piller(Neovletta 28)???
Någon som blivit de?
ja, det kan man. Man ska använda kondom när man äter pencilin, för den kan slå ut ppillrena.
Vet inte riktigt. Har du varit dålig i magen? Kan bli det av antbiotika. Barnmorskorna rekommenderar ju ett extra skydd om man är magsjuk. Men om det skulle bli sämre effekt av enbart medicinen vet jag inte.
Okej, ja.. jag har inte börjat med penicillinet ännu.
Hatar kondomer.
Men jag har också för mig att jag hört att det kan slå ut effekten på p-pillrena.
ja det kan man jag har själv blivit det. läs på penicillin paketet där ska det stå om det slår ut p-pillerna. annars kolla med läkare. =)
Det beror helt på vilken sorts "penicillin" du äter. Penicillin är särskild sorts antibioitikum, vilket är samlingsnamnet för läkemedel som används för behandling av bakterieinfektioner.
Vissa antibiotikum krockar med p-piller, andra inte. Det är ett av skälen att man alltid måste berätta vilka läkemedel man redan äter när man ska få ett nytt läkemedel utskrivet. Berättade du för din läkare om Nevoletta när han skrev ut din nya antibiotika? I sådana fall har han säkert valt en sort som passar dig.
jag blev det, åt minipiller cerazette å fick penicillin, blev gravid med mitt lilla minitroll då!!
Jo, jag har berättat de, så då kanske jag får nått som passar mig.
Grejen är att jag inte vet varför jag ska få penicillin.. blir så arg på vården.
Var in o tog blodprover för mer än 5 veckor sen, och har inte fått svar ännu, dom skulle höra av sig sa dom antingen via brev eller telefon.
Så jag ringde till dom igår, och då var det en som gick in i min journal och kika, men hon kunde bara se att svaren hade kommit, och att dom skulle höra av sig, plus att jag fått ett recept på penicillin.
Har inte hört något än. Men nu äre ju fem veckor sedan, då kanske jag inte har kvar min infektion lr vad det kan vara.
Snacka om sega, man blir skitförbannad.
Jag fick antibiotika å blev dålig i magen å blev gravid.. Åt Yasmin 28 då.. Läkaren sa att förmodligen så var det att jag blev dålig i magen som slog ut P-pillerna..
Anonym (???) skrev 2009-04-07 09:31:03 följande:
Ja, precis, jätte skumt. Man vill ju veta liksom.
Undrar egentligen vart världen är påväg.. man ska jämt ringa o kontrollera allt själv nu för tiden.
Anonym (???) skrev 2009-04-06 15:27:14 följande:
Haha, ja..det kanske är en fördel ;) en ganska stor..hehe