• SanTan

Är Anna ett fint namn?

Funderar på namn.

Är Anna fint på en liten nyfödd flicka? Vad tycker ni?

• Svar på tråden Är Anna ett fint namn?
  • Jessica C S

Det är fint. Det heter min dotter i andranamn. Ett av grannbarnen här heter Anna och när hon var riktigt liten kändes det som att namnet Anna passade så små barn. Jag tycker det är ett vackert och enkelt namn

• CeeJay

Jag tycker att ANNA är ett av de vackraste namnen som finns Det är "enkelt", internationellt gångbart och passar både barn som vuxen.

• Himesama

Ja det är väldigt fint, passar alla åldrar och funkar internationellt - bara fördelar

• SanTan

Jag tycker också om det men är lite osäker på om det är för vanligt namn på 70-talister. Alltså den eventuella dotterns föräldrar-genartion.

• Caroline08

Jag tror inte att det gör något att många i föräldrarnas generation heter det. Tycker att det är ett jättefint namn, skulle dock inte själv namnge mitt barn det, men det beror på att jag kände en som hette så som jag inte tyckte om....

• busbajsen

Jag tycker det är fint. Heter själv Anna i andranamn och får jag en dotter ska hon också få heta det i andranam.

• Änglasång

Hej hej!
    Klart att ett flickebarnet kan heta Anna.
    För Anna det är ett vackert namn...tycker jag!
    Kramar ifrån//Elinor

• andra

Min dotter som är 5 veckor gammal heter Anna efter min farmor. Så jag tycker givetvis att det är det finaste namnet i världen!!

Svar på tråden Är Anna ett fint namn?