• 2 små prinsessor

Vårjacka till 3 mån bebis

Nu är det snart dags att dumpa overallen för i år. Men vad ska lilla tjejen ha istället? Jag tycker att det verkar så knöligt med en jacka på en så liten som bara ligger i vagnen. Vad har ni andra för vårkläder på era bebisar?

Kan ju passa på att fråga hur ni bäddar i vagnen nu också? Idag har dottern overall och en tunn filt i alla fall. Vi bor på Västkusten.

• Svar på tråden Vårjacka till 3 mån bebis
  • jummie

Jag skulle satsa på en vindtät fleeceoverall! Jag har använt Pop´s på mina när dom var små, den var perfekt!

• sanne84

min tre månaders dotter har kalla dagar en fleece overall och tunn mössa. De soliga dagarna nu så har hon haft jeans på sig och en tjock tröja med en tunn mössa.
    Ligger hon i vagnen och sover så kan hon även ha en tunn filt.

• AnniPanni

Fleecetröja o ev fleecebyxa är det enda mina små har haft på sig så här på vårkanteb. Sen filt/filtar över o ett fårskinn underst. Tunn mössa och tossor.
    Fleeceoverall behövs inte när det är plusgrader ute - POPs WS fleeceoverall använder vi vintertid

• riotflickan

Har munktröja, tunn mössa och kanske en filt. Hon är lagom varm i det. Tror att de flesta klär sina bebisar för varmt! Men jag har vagnsöverdraget på och suflett uppe, så hon är väldigt skyddad mot vind.

• milimina

min har en stickad overall och tjockare mössa. filt över i babyskyddet. fårskinn under och filt + vindskydd i hårdliften. men hon är en frusen dam som älskar värme, till skillnad från sonen.

♥junior 0608♥räsermini 0902♥
  • Fisen89

Jag köpte den rosa rutiga jackan från hm. Den är jättebra, lite längre så den går ner över rumpan. Och hon passar jättebra i den :) Är det varmt har hon bara den över och är det lite kallare så har hon en kofta också under:) Funkar kanon tycker jag. Hon ligger ju i vagnen så då funkar det bra med jacka:) Tror hon kommer kunna ha den i början på sommaren med. Perfekt för kallare sommarkvällar:) Och då är hon ju 6 månader och sitter i vagnen antagligen :) Nu är hon 3 månader.

• jummie
    AnniPanni skrev 2009-04-06 16:19:49 följande:
    Fleecetröja o ev fleecebyxa är det enda mina små har haft på sig så här på vårkanteb. Sen filt/filtar över o ett fårskinn underst. Tunn mössa och tossor.Fleeceoverall behövs inte när det är plusgrader ute - POPs WS fleeceoverall använder vi vintertid
    OJ kanske är skillnad vart man bor. Här är vårvärmen bara några plusgrader o vintern mååånga minusgrader.
  • AnniPanni
    jummie skrev 2009-04-06 17:28:26 följande:
    OJ kanske är skillnad vart man bor. Här är vårvärmen bara några plusgrader o vintern mååånga minusgrader.
    Jo klart att det är så Jag bor ju i sthlm och många minus blir det inte så ofta. Min minsta föddes i jan 08, hon låg på ett fårskinn, hade PoPs WS fleeceoverall på sig och ibland ett täcke över, oftast bara en filt och hon var tokvarm ändå
  • miajussi
    2 små prinsessor skrev 2009-04-06 15:43:45 följande:
    Nu är det snart dags att dumpa overallen för i år. Men vad ska lilla tjejen ha istället? Jag tycker att det verkar så knöligt med en jacka på en så liten som bara ligger i vagnen. Vad har ni andra för vårkläder på era bebisar? Kan ju passa på att fråga hur ni bäddar i vagnen nu också? Idag har dottern overall och en tunn filt i alla fall. Vi bor på Västkusten.
    min dotter har en fleecoverall  tun mössa o tunt täcke vi bor i trollhättan..
Svar på tråden Vårjacka till 3 mån bebis