• Anonym (hopp hopp)

Gravid= ej hoppa studsmatta???

Jag är gravid i v.10 och hoppade idag studsmatta ute med mina barn.
    Alla mammorna pratade om att det är farligt att hoppa studsmatta när man är gravid så nu är jag givetvis jätteorolig!!!
    Ingen vet dock att jag är gravid än så jag frågar anonymt här.
    Någon som vet om detta är sant? Att man inte får hoppa när man är gravid?
    Det enda jag har hört är att man inte ska hoppa direkt efter förlossningen...

Kram på er!

• Svar på tråden Gravid= ej hoppa studsmatta???
  • enannan

Vet inte exakt med studsmatta men till exempel ridning och sådan där vibreringsmaskin osm det kan finnas på gym ska man vara försiktigt med - dock inte (enligt vad jag hört) innan 3:e månadens slut, så jag skulle säga att du kan vara helt lugn :)

• Anonym (näääe)

nej men gud, va e d för påhitt??

• Anonym (hopp hopp)

Jag tyckte det lät lite väl knasigt men vill ändå fråga om någon mer hört detta...

• B3b1s

Tycker de låter så konstigt att man inte skulle få hoppa studsmatta när man får rida, de är ju studs i båda om inte större risk i ridning och du får rida under hela din graviditet om du skulle orka det, så tror absolut inte att de är farligt med lite studs, du borde annars känna att de gör ont om ngt är fel.

• Lioal

En normal graviditet klara av all normal fysisk aktivitet. Det finns ingen anledning att låta bli att hoppa studsmatta oavsett vad de andra mammorna säger

• delifi2

man får ju rida så länge men känner sig oki med det så det är väl ungefär likadant med hoppning på studsmatta.

• Anonym (hopp hopp)

Ja jag tyckte inte det känns något speciellt alls att hoppa, skulle va efter förra förlossningen då. Då höll jag på att kissa ner mig... *HAHA*

• Anonym

Min BM rekomenderade mig att INTE hoppa studsmatta med barnen, men det var iof i slutet av graviditeten. Det kan tydligen orsaka framfall om man har otur. Men i vecka 10 är det nog inga problem:)

• Anonym (hopp hopp)
    B3b1s skrev 2009-04-06 19:51:38 följande:
    Man hoppar tills de känns jobbigt...
    {#lang_emotions_cool}
  • LyNxQ

Jag hoppade när jag var höggravid... dagen innan lillgrabben föddes Fast jag hoppade rätt lugnt ('gå-sprang' och jagade dottern)

Det är nog inte farligt för bebisen, men däremot kan det ju bli onödig belastning på fogarna, och kanske även på underlivet (det blir ju extra påfrestning nedåt så att säga)

• Anonym (undrar)

Om man inte brukar träna och har köpt en dansmatta.. Vågar man då dansa på den? Alltså man hoppar ju omkring en hel del. Är i vecka 14-15 och har haft 3 missfall och väntar mitt tredje barn. Haft blödningar..

Jag är jättenojjig men det borde väl inte vara någon fara? Bara är extremt försiktig..
    Har inte ens haft sex sen jag blev gravid.
    Förra graviditeten lossnade moderkakan i kanten. Kan det vara större risk att den gör det den här gången också då?
    Jag är en sån som gärna hoppar studsmatta annars. Men vågar inte nu.
    Och raska promenader i skogen? Kan man ta 1 mils rask promenad i skogen om man inte är van?
    Jag brukar aldrig motionera annars mer än lugna promenader men när jag blir gravid promenerar jag ju rätt mycket.

Svar på tråden Gravid= ej hoppa studsmatta???