• Yrvädret09

Du som är diplomerad massör, kan du läsa detta?

tjo..

Jo, det är så att jag funderar på att utbilda mig inom massage men vet inte vilka skolor de finns. Vilken skola gick du i? Var den bra? Hur länge varade den?
    Brätta så mycket du vill!

• Svar på tråden Du som är diplomerad massör, kan du läsa detta?
  • CStolpe

Axelssons i Göteborg är väl en känd skola...? Använd google kanske...?

• linjes
    CStolpe skrev 2009-04-07 23:27:18 följande:
    Axelssons i Göteborg är väl en känd skola...? Använd google kanske...?
    Jag tror inte det va det svaret ts va ute efter,utan hon ville veta vad folk rekomenderar efter vad dom har gått i för skola..
    Axelssons är ju svindyra

Jag har själv funderat på massage men inte enbart,det finns ju friskvårdsutbildningar som ky utbildning
  • Yrvädret09

Nu har jag hittat en skola, utbildning, som ligger i Orsa. Det är en hälsoturism utbildning. Sista ansökningsdag 15 maj, så jag ska kolla upp den lite till.

linjes skrev 2009-04-08 09:22:47 följande:
    Jag tror inte det va det svaret ts va ute efter,utan hon ville veta vad folk rekomenderar efter vad dom har gått i för skola..Axelssons är ju svindyraJag har själv funderat på massage men inte enbart,det finns ju friskvårdsutbildningar som ky utbildning
  • Trixi8

jag är diplomerad massör efter en helkurs som min skola ordnade.

• linjes
    Yrvädret09 skrev 2009-04-08 11:19:39 följande:
    Nu har jag hittat en skola, utbildning, som ligger i Orsa. Det är en hälsoturism utbildning. Sista ansökningsdag 15 maj, så jag ska kolla upp den lite till.
    Vad är den inriktad på?
  • Yrvädret09

Den riktar in sig på kost, motion, massage m.m. efter utbildningen kan man jobba inom hotell, friskvård m.m.

Syfte och yrkesinriktning
    Syftet med utbildningen är att ge de studerande en gedigen personlig
    social och strategisk kompetens. Detta kombineras med spetskompetenser inom
    områdena hälsa, hotell och turism med ett internationellt perspektiv.

Utbildningens övergripande mål är att
    - ge teoretiska och praktiska kunskaper för att kunna arbeta som hälsoterapeut i privat eller offentlig förvaltning. Du skall även kunna arbeta som företagare med hälsoutveckling och friskvård på olika spa, hälso- och turistanläggningar.
    - ge en helhetssyn av de delar som påverkar människans hälsa
    - ge en bred nationell och internationell kompetens och skapa förståelse för de samband som finns mellan olika näringsgrenar inom hälsa och friskvård.
    - ge möjlighet att bygga värdefulla nationella och internationella nätverk för det framtida yrket.
    - samtliga elever skall få arbete efter avslutat utbildning

Till vem vänder sig utbildningen?
    Utbildningen Hälsoturism vänder sig till Dig som har ett uttalat intresse att
    arbeta med service och försäljning inom rese- och turistindustrin.
    Till Dig som är intresserad av att arbeta som hälsoterapeut i privat
    eller offentlig förvaltning.
    Till Dig som önskar arbeta som företagare med hälsoutveckling och friskvård på olika spa, hälso- och turistanläggningar.

Beskrivning
    Skolform: Kvalificerad Yrkesutbildning
    Omfattning: 4 terminer, 85 poäng

Du får under utbildningstiden en bred inblick i yrkesområden inom hälsoturism både i Sverige och utomlands.
    Du blir bl a massör, spa-terapeut och styrketräningsinstruktör.
    Du kan arbeta på hotell, konferensanläggningar, hälsohem, resorts, spa eller gym, som t ex receptionist, guide, coach och terapeut, som anställd eller egenföretagare

linjes skrev 2009-04-08 13:19:54 följande:
    Vad är den inriktad på?
  • Minika

Jag har gått en 1årig utbildning till Hälsoutvecklare som Komcux håller i här i Borås.
    Kost, idrott och hälsa, massage, friskvård.. etc.
    En jättebra utbildning, dessutom "gratis" Det enda du behöver är ju att ta csnlån.

/A

• Helstsyskonnu

Jag gick massagekurs för friskvårdsgruppen i Söderköping, toppenbra! Men jag är sjukgymnast och läste den under utbildningen, man måste ha läst anatomi och fysiologi för kursen är bara 4 dagar + praktik. Går man från grunden tar det väl en termin eller nåt. Fast jag har det bara som lite komplement, skulle aldrig vilja jobba med massage.

• TantBus

jag ska själv börja läsa till massageterapeut till hösten/våren beroende på hur mitt jobb utvecklas just nu.
    Jag har spanat in bergqvists utbildningar i Linköping.

www.massageutbildningar.se

Svar på tråden Du som är diplomerad massör, kan du läsa detta?