• Smajla

Sååå trött på folk som ringer med skyddat nummer

Hade en gång för ett par år sen en flåsare som ringde och har haft en karl som förföljt mig så sen dess är jag lite paranoid och vill gärna se vem som ringer. Vet att vissa har en anledning att ha hemligt nummer men företag -- varför?? Jag svarar inte när de ringer med skyddat utan de får prata in på telefonsvararen så ringer jag upp sen. Fler som tycker som jag eller är jag knäpp?

• Svar på tråden Sååå trött på folk som ringer med skyddat nummer
  • Nyfiken gul

att företag har så beror mestadels på att de ringer från en telefonväxel o de har automatiskt skyddat nummer....
    till o med sjukhusen har så.... inget att göra åt tyvärr...

Vi har också helt slutat svara på skyddade nummer pga vårdnadstvist o telefonterror o har ett bitskt meddelande på svararen angående detta...

Det som gör mig pissförbannad är när folk slår prefix för att KUNNA ringa skyddat!!!
    varför?????

• Smajla

Jaha... Men så irriterande... Ja, det håller jag med dig om -- varför i hela friden KUNNA ringa skyddat??? Finns en funktion så vi kan spärra skyddade nummer på vår telefon och den ska vi koppla in sen när jag fått jobb. Ska bli skönt faktiskt.

• Lilla J

Blir oxå irriterad på anonyma ringare.
    Men appropå företag... Jag tycker att det är JÄTTEdåligt att de har skyddat nummer.
    Igår ringde det en försäljare till min mamma och undrade ifall hon ville köpa smink. Mamma ville inte köpa något eftersom hon köper utav mej som säljer. Då frågade telefonisten ifall hon fick skicka lite gratis-prove till mamma. Mamma frågade ifall hon verkligen inte skulle betala något alls. Jo protot förstås, svarade hon. Då sa mamma att hon inte ville.
    Telefonisten svarade: "Du är snål."
    "Ursäkta vad sa du?" sa mamma.
    "Du är snål."
    "Vilket företag var det du ringde ifrån sa du?" undrade mamma.
    Då la hon på.
    Och då kommer vi till det här med skyddat nummer. Mamma vet ju inte vart hon ska ringa och klaga. För det finns ju inget nummer.
    Blir riktigt irriterad på anonyma ringare alltså...

• Dino78

Enda gången jag bryr mig är när jag kommer hem och ser att nån ringt och det är skyddat nummer - för jag är så nyfiken att jag vill se vem som ringt!!!7

LillaJ - Snacka om att jag blivit pissed off! Går det inte att ringa till Telia och dom kan säga vilket företag som ringt? En sak med privatpersoner som har skyddat men ett företag kan ju inte ha som policy att dom vil vara hemliga?

• Andrés mamma

Jag kan åxå bli skitsur på det där!! Inte så mycket nu, men förut när min man hade ett tokit X som ringde och terrade oss...Dessutom så gillar jag inte heller försäljare som har en förmåga att alltid ringa mitt i maten!! Vi har dessutom anmält oss till NIX, men det verkar inte funka alla gånger i alla fall.

• Jindra

Man kan inte i efterhand ringa till Telia och se vem som ringt...det är en tjänst som man måste beställa innan...

• gealach

"Det som gör mig pissförbannad är när folk slår prefix för att KUNNA ringa skyddat!!!
    varför?????"

Som lärare gör jag det om jag måste ringa någon förälder på kvällstid hemifrån. Jag vill inte att de ska ha mitt hemnummer, utan kontakta mig på skolan eller på mobilen, men ibland måste man ta saker utanför arbetstid och då ser jag till att ringa skyddat. Man vet ju aldrig om numret hamnar hos en förälder som ska hålla på och ringa om allt möjligt på både sena kvällar och helger (har varit med om sådana), jag vill inte heller att eleverna ska ha mitt hemnummer, har fått obehagliga busringningar från elever på min mobil och vill absolut inte utsätta min familj för sådant.

Så därför nyttjar jag detta praktiska lilla prefix. Anledningen till att vi inte har skyddat nummer helt och hållet (vilket kanske någon fick för sig att föreslå nu) så är det för att abonnemanget står på min man, så man kan inte hitta mig i katalogen utan att veta vad han heter i förnamn och var vi bor. Dessutom har han ett jobb där det är viktigt att han kan bli nådd.

• Smajla

Gealach, ja, det kan jag förstå att du inte vill lämna ut ditt hemtelefonnummer. Det är ju vid såna tillfällen jag kan hålla med om att det är bra att det finns.

• Aiwendil

Jag har skyddat nummer av olika anledningar!
    Tycker det är bra!

Har folk telefonsvarare så lämnar jag alltid ett svar där
    men har dom inte det får dom väl vara nyfikna på vem som ringt dom då,
    tills jag ringer upp igen!

• Pyssel

He he he! Vad har du för telefonnummer?

Skämt åsido så har jag hemligt nummer av samma anledning, att folk ringde och hotade mig och därför visar det inget nummer när jag ringer andra. Moment 22! Ha ha ha!

• Babyloo

Lilla J ::: Det finns en lag som jag ej minns vad den heter men alla seriösa callcenter företag måste följa den, betyder att man måste visa vilket nr man ringer ifrån. Nästa gång det ringer till din mamma så är det bara för henne att lägga på. Tyvärr så måste man säga till säljaren på ett trevligt sätt att man inte är intresserad och tacka för samtalet annars klickar de på återuppring o datorn ringer upp igen senare..Har själv jobbat som telesäljare och vet att många av de jag jobbade med skröt på rasterna om hur -kärringen bara la på så jag klicka på återuppring,,och liknande komentarer...

• noname

Gealach....jag slår prefix om jag inte vill att de jag ringer till ksa ha mitt hemnr..precis om du gör,,...

• melicia

Ja men offentliga personer måste ringa med dolt nummer för den kanske ej vill personen ska ha dens nummer

• melicia

Nån var hemma hos mig och ringde från min hemtelefon på dolt nummer till min mobil när jag var på jobbet. True caller så telefon samtalet kom från min hemtelefon

Svar på tråden Sååå trött på folk som ringer med skyddat nummer