• babyeyes

Missfall i vecka 33?

Hej!

Jag har tidigare haft ett missfall i vecka 22,
    är nu gravid med nummer två & är i v 33+2.
    Hur stor är risken att jag kan få missfall?

• Svar på tråden Missfall i vecka 33?
  • Besera

Beklagar ditt missfall:(
    Har du någon läkare som kan kontrollera din bebis lite extra?Det kan de nog inte näcka dig till efter det du vart med om.
    Se till o ta det lugnt nu de sista veckorna så ska de nog gå bra...
    *Lycka till*

• gretagarbo

Har också haft missfall i v22, väntar 2a och är i v18, jag är väldigt orolig men det jag gör är att få täta kontroller på spec.mvc och en tät kontakt med kurator på kk. Riskerna är svåra att veta om, visst finns det alltid en risk och har man som vi drabbats en gång så har man nog oro och rädsla hela tiden. Hoppas att allt blir bra för dig :) du har kommit långt redan! Kramar

• Flickan och kråkan

Hej!

Har inte din tråkiga bakgrund, men är i v.34+5 och oroar mig också för att något ska hända nu sent. Kände likadant med mitt första barn som nu är 15 månader drygt. Jag vet inte vad risken procentuellt ligger på men visst kan saker gå fel och hända, även om det inte är så vanligt. Jobbig vetskap. Fast så är det ju även när de tittat ut.....fast ännu värre.....det finns så mycket som kan hända. Det är egentligen en ruskig vetskap, men samtidigt en del av livet. Det finns inga garantier för något....men vill man uppleva den fantastiska upplevelsen att vara förälder så är det väl helt enkelt något man får vara beredd på att ta....hur jobbigt det än är.

Du ska se att allt kommer att gå jättefint den här gången. Lycka till och stort grattis till det lilla livet i magen.....som snart kommer ut till mamma och pappa i stora vida världen

• Fiviva

Jag fick mitt barn i v 33.
    Jag vet inte hur det är om ett barn dör i magen vid den veckan men föds dom så överlever 99% av barnen.
    Min son fick spendera en vecka i kuvös och en i värmesäng fick komma hem efter 3 veckor.
    Lycka till med graviditeten.

• Fridayyy

Det kallas väl inte ens missfall i v33?? Bara för tidigt född? Hoppas allt går bra för dig och att du inte oroar dig för mycket.

Svar på tråden Missfall i vecka 33?