• Anonym (Raggis)

HJÄLP, jag har raggarsträng!!!

Jag har RAGGARSTRÄNG på magen, dessutom så har jag ganska kraftig hårväxt vid bikinilinjen.
    Hur vanligt är det som tjej att ha det igentligen? Jag mår jätte dåligt pga av detta och det är ett av mina största komplex.

Någon mer här som har det som jag och vad gör ni så fall åt det?
    Har inte kunnat med å gå till någon klinik eller så för jag tycker det är såååå himla pinsamt!

Tips önskas!!!

• Svar på tråden HJÄLP, jag har raggarsträng!!!
  • Anonym (En til!)

Här är en till!
    Jag rakar bort det bara..

• Anonym (Raggis)

Men det blir ju så stickigt fort ... =(

• TheAngelMoM

är du gravid?

raka bort är nog inte bra
    tänk själva raka er på benen o efter ett tag blir håren där kraftigare, så att raka gör ju inte det hela bättre

• Anonym (Raggis)

nej, jag har ett barn på snart sex mån, men har haft detta problemet sen tonåren ...

• Anonym

Jag har en liten raggarsträng som jag inte är allt för nöjd med
    Men jag har använt hårborttagnings remsor och det funkar kanon!

Håret är borta i ca 6 veckor och inte alls lika mörka och grova när det sen växer ut igen.
    Brukar ta bort det innan sommaren men nu är det så ljusa och tunna att jag inte behövde ge mej på dem innan den här sommaren

Prova hårborttagnings remsor- Det funkar!

• Anonym

Jag har några små hår som jag rycker bort med pincett - AJ

• sara007

Det har jag med! Men det går att ta bort.. viket jag gör när jag okar. Annars får det vára. Jag använder oxå hårborttagningsremsor och sedan plockar jag "udda" hår med pinceten när det börjar att växa igen. Snabbt och enkelt!

• lovande

Jag har raggarstrang och fatt den nu nar jag ar gravid.. men jag ar sa himla blond att det itne synd om jag inte ar skit frusen och det star upp ha ha ha .. min sambo bara garvar och vill gamnfora... (hans ar dock svart och helt raggig) men jag antar att om man inte vill ha den sa ta bort den..

kan dig itne radd for att ga till kliniker, dom jobbar ju med sant varje dag.. det ar ingen fara..

• Anonym (Raggis)

Vad är hårborttagningsremsor och var köper jag det?

Tack för alla svar!!!!!!!!

• ebsonetta

Vaxremsor "VEET", kanske?

• Fia Lundbom

Finns på H&M , Kicks och alla möjliga ställen...

• Anonym

Japp precis som Fia Lundbom säger,det finns överallt!

Men se till att ta såna som är till för ansiktet eller känsliga områden!
    Det brukar vara båda såna och "vanliga" i samma paket

Snart är du av med din sträng oxå

• Anonym (Raggis)

HURRA =)

Ska genast fara till HM ;)

Tack tjejjer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• eaagos

Hej, min kompis hade raggarsträng,, hon gick till en klinik och gjorde bahandling,med något vet int riktigt vad det hette men det försvinner för alltid,, jag skulle gärna gjort det under armarna , men det är gfanska dyrt tyvärr

• Essi73

Raggarsträng, den har jag med. Jag solar då blir magen brunare å den inte lika lysande. Den vågar jag inte börja rycka bort, har en fix idé om att om jag gör det så får jag fortsätta till dödagar, annars blir den bara grövre å grövre.
    Silk-eoil/vaxning till di andra områdena

• pucken

men det har jag med =) kolsvarta hårstrån. jag plockar bort det värsta med pincett och sen tänker jag inte mer på det. kanske skulle testa vaxremsor, så långt har jag inte tänkt =)

• Essi73

*Weee* då är vi inte ensamma om denna sträng!!

• pucken

åhh jag som aldrig varit med i ett gäng!

Svar på tråden HJÄLP, jag har raggarsträng!!!