• malinnnnn80

Vilken CD fick ni ÄL med pergotime?

Hej,

Finns många trådar om Pergotime - men jag undrar när ni har fått ÄL med pergotime? Om ni blev gravida, på hur mångte försökte?

/en som SÅ gärna vill plussa snart!

• Svar på tråden Vilken CD fick ni ÄL med pergotime?
  • LuPeRo

Jag tror att jag får mellan dag 13-18. Men tyvärr kan jag inte ge någon garanti då jag inte blivit kollad. Men jag har blivit gravid av mig själv 1 gång och 1 gång med hjälp av Pergotime (5 kuren).
    Tyvärr har båda gångerna slutat i missfall, men vi har inte gett upp så jag äter Pergotime igen

Lycka till!

• malinnnnn80

Jo, verkar vara väldigt olika för olika personer. Själv är jag inne på min andra kur pergotime - denna gång en dubbelkur. Jag fick ingen ÄL av förra kuren som var min första.. Hoppas innerligt nu! Men det är ju så mycket som ska klaffa.. räcker ju inte med att man får ÄL :-/

• LuPeRo

Jag har ätit 1 enkel kur men det fungerade inte som min läkare ville. Jag fick stora ägg, men alldeles för sent. Och det gjorde att min lutealfas blev så kort att ägget aldrig hunnit fästa.
    Nu är jag inne på 6 eller 7 kuren, dubbel, och ÄL har precis varit över för denna gången så nu kommer väntan på BIM.

Visst är det mycket som ska stämma in, och det är inte alltid lätt att räkna ut ÄL när får hormon behandling.
    Ska du på någon kontroll denna gången också?

• malinnnnn80

Min gyn tillhör den "gruppen" läkare som mer eller mindre skrev ut primolut-nor (för att få igång min mens) och pergotime och sade "lycka till!". Inget återbesök inbokat. När jag inte blivit gravid eller fick min mens efter första kuren ringde jag henne. Det hon sade per telefon var att jag sannolikt inte hade haft ÄL över huvudtaget - och så skrev hon ut dubbelkur av pergo. Jag tycker det känns lite sisådär.. så har bokat tid till en annan läkare. Men väntetiden är ju så långa.. så ska dit först 7 maj. Ska prova med dubbelkuren nu och blir jag inte grav så har jag ju alltid min tid till den andra läkarn att gå tll då.

• LuPeRo

Så där fungerar min läkare också. I början gick jag på undersökning minst 1 gång i veckan för att se hur jag reagerade. När han sedan såg att jag reagerade utmärkt på en dubbel-kur fick jag ett recept och ett lycka till.
    Jag tycker det är konstigt att din läkare antog utan undersökning att du inte hade haft någon ägglossning.
    Men alla läkare fungerar tyvärr annorlunda.
    Om du vill och känner att du vill prata med fler som genomgår samma sak som dig så titta gärna in hos Pergopinglorna.
    Där är alltid någon som kan ha ett vettigt svar till en

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m42510494.html

• malinnnnn80
    Toppenloppan skrev 2009-04-07 10:08:55 följande:
    Jag har med mina 3 kurer pergo fått utslag på ÄL-stickorna cd 14. Lycka till!
    Har du då tagit första tabletten på CD 5 eller 3?
  • sunflower79

Hej
    Började med pergotime i söndags (CD 5) och väntar på ÄL... ska till gyn 14/4 för UL. Får se om hon hittar nåt intressant då! hihi

När ni skriver enkel kur osv.. vad menas? Detta är första gången jag äter pergotime och jag äter 2 tabl/dag under 5 dagar. Vad är vanligast att börja med? och vid andra, tredje osv?

• malinnnnn80

Jag är ingen expert på Pergotime, men jag har förstått det så att man äter enkelkur om man äter 1 tablett/dag i fem dagar och dubbelkur om man äter 2 tabeltter/dag i fem dagar.

Jag har ätit en enkelkur och ska snart påbörja en dubbelkur.
    Vilken tid på dagen har du tagit dina två tabletter?

Svar på tråden Vilken CD fick ni ÄL med pergotime?