• Nannalie

Ni som köpt BRIO kombi 05, vad betalade ni och vad ingick??

Jag skulle få betala 7064kr men vet inte om det är bra eller dåligt pris.
    Detta skulle ingå:

Vagn (standard)
    Offroad hjul
    Skötväska
    Regnskydd
    myggnät
    nätpåse
    åkpåse med fleese tyg inuti
    tror hon sa hjulskydd oxå?

Vad säger ni bra eller dåligt? Ska man köpa en 06 istället?? Jag ska ha barn den 3 januari

• Svar på tråden Ni som köpt BRIO kombi 05, vad betalade ni och vad ingick??
  • Nannalie

Bara vagnen skulle alltså kosta 5695:- med offraodhjul. (på rean)

• JooJoo

Jag tycker det låter som ett bra pris, vi har köpt en Brio Kombi Sportline -05 å den fick betala 6700 kr för med offroad hjul.
    Beställde ingen skötväska till eftersom jag ville ha en annan, regnskydd å myggnät har vi fått helt oanvända.

Så jag tycker det låter bra!

Lycka till!

//JooJoo v.31

• Nannalie

skönt o höra för de har ju inte många vahgnar kvar men just den färg vi vill ha har de 1 kvar av

• Missboss

Jag betalade 5195 kr för vagnen. Sedan tillkommer regnskydd och myggnät för 200 kr. Åkpåse ska den blivande mormorn fixa.

• LilleKylle

Det var ett jättebra pris för vagn och tillbehör.

Vi väntade inte, utan köpte vagn för ett tag sedan, före rean.
    Vi betalar 6995 kronor för vagn + de stora offroad-hjulen.

Därtill köper vi en sittvagnsdyna för 395 kr.
    Det gjorde vi med tanke på att färgen kanske har utgått när vi behöver en längre fram.

Sen kom gneten i mig fram, jag ville inte betala 500 spänn för en skötväska som är lika villig som en död sill. Och åkpåse skippade vi med.
    Vi ska ha täcke och kudde i vagnen och ett lammskinn när det blir riktigt kallt.

• mamma till j och en i magen

I GBG får man en Brio Combi Duo 2005 för 3800:-, med valfria hjul. Dock ingår ej skötväska eller åkpåse, men det är en riktigt bra vagn till ett mycket bra pris. Du får en rejäl liggvagn, överdrag, och en super bra sittdel till sommaren. Fina färger finns det. ALla tillbehör som skötväska och åkpåse och paraply mm finns i samma tyg om man vill annars går det ju att köpa i enfärgat standard blå, svart eller beige.
    Dom väntar in 2006 nu i oktober.
    En skötväska Brio original går på ca 400:-, en vanlig enfärgad ligger på 100-200:-, och åkpåse kan man ju köpa vilken som helst eg. Jag har hört att det inte är så jätte bra med fleece i åkpåsen som det är på Brio Original, men det kanske jag missuppfattat.
    Lycka till med vagnsinköpet.

• Johanna77

Hejsan!
    Jag betalade 5500 kr för min Brio Kombi 05. Då ingick:

Vagn med vändbart handtag.... (e det standard kanske??)
    Offroad hjul
    Skötväska
    Regnskydd
    myggnät
    nätpåse
    + en nalle

Köpte en åkpåse till för ca 800 kr.

= 6300 gick min vagn på!

• Nannalie

Usch man blir så osäker nu på om man ska vänta till 06:s kombis fast jag gillar verkligen den färgen vi kikat ut.

mamma till j och...->vad är en combi duo jag har sett att emmaljunga har sånna men inte brio??? menar du inte nova???

För nova är jätte mycket billigare och den vanliga duon ligger här på 4900:-med offroad hjul

• 83an

Jag har beställlt en Brio Nova Sportline-05 med dessa tillbehör:
    * Offroad hjul
    * Skötväska
    * Vinteråkpåse
    * Hårdlift
    * Sittdyna
    * Det "flippbara/vändbara" handtaget

och för detta ger jag 5000:-

• Mazarinen

Vi har inhandlat en Brio Nova. Till det var det Off-road hjul och flippvändbara handtaget
    till priset av 4500:-
    Tycker det verkar som om många har kunnat förhandla sig till skötväskan. Den kostar ju trotts allt 400:- Har ni förhandlat eller ingick det?

mamma till j ...... Vart har du hört att fleece inte skulle vara bra att ha i vagnen????
    Varför skulle det inte vara bra?
    Tycker det är märkligt att Brio säljer ngt som inte skulle vara bra.....

• mamma till j och en i magen

Hallå!
    En Brio Duo var vad jag menade inte Brio Kombi Duo som jag först skrev. En Brio Duo har en riktig hård liggvagnsdel och en bred, mkt stabil sittdel. Man har ett chassi och samma suflett till båda. Liggvagnsdelen går att vika upp så att barnet även kan "sitta" i liggvagnen. Liggdelen går enkelt att bära utan chassi genom handtag. Mkt lätt att ta av och på chassit. Liggdelen kommer lite högre upp på den här vagnen. Jag tycker det är bra eftersom man gärna vill se sin stjärna spec när han/hon är riktigt liten. Sittdelen är helt separat men ingår i priset, detta gör att man får två vagnar till ett bra pris och när man använder den som liggvagn är den ngt lättare tack vare att sittdelen ej sitter i för jämnan.
    En Brio Nova är eg en sittvagn som kan rymma en hård eller mjuk liggdel, vilket man då kompletterar den med.
    En Brio Combi har liggdel med egen liten sufflett. Sittdelen sitter alltid i och används således när man tar bort liggdelen.
    En Brio Nova Classic säljs som ett paket med chassi, insats (sittdel) och hjul. Separat liggdel kan köpas till. Ngt lägre pris och ett begränsat antal färger.

Jag tror att alla vagnarna är bra. Jag bara skriver av egen erfarenhet. Och som sagt det är Brio Duo som har ett mkt bra pris just nu i GBG. Brio Duo är den mest sålda så det kanske är därför? Vet ej?

Angående fleece i åkpåsen så har jag hört att de har tagit bort det till 2006 års modell. Varför kan man ju bara undra. Man köper det man vill ha och tror är rätt. Jag trodde att fleece var bra men ngn sa detta till mig!

Lycka till alla där ute som ska köpa vagn.

Kom ihåg att liggvagnen används under en begränsad period. Sittvagnen blir mer använd. Om du sedan begåvas med ett mkt livligt alternativt "tidigt" motoriskt utvecklat barn så kommer han/hon inte att vilja ligga ner så väldans länge!!

Oj vad lång det blev. Hoppas att ni hittar ngt som ni tycker om. Det är svårt men roligt!! Och det behöver inte kosta så väldigt mycket pengar!!!!!

• Liam o Engla

betalade 6695:- för vår svarta brio komvbi -05
    då ingick:
    30 cm offroad hjul
    parasoll
    skötväska
    vinteråkpåse
    hårdlift

egentligen skulle allt detta gå på 8395:- så vi känner oss ganska nöjda med affären

• asinassa

Jag har (eller ska) betala 7700 för våran brio kombi -05
    och då ingick:

* Offroad hjul med alu fäljar
    * Skötväska
    * Regnskydd
    * Myggnät

Svar på tråden Ni som köpt BRIO kombi 05, vad betalade ni och vad ingick??