HJÄLP! Farligt med stora halsmandlar?
Hjäääälp, känner mig väldigt orolig just nu. Min son som är 4 1/2 år har snarkat något otroligt ända sedan i höstas, det började med en förkylning, vi tänkte inte så mycket på det utan tänkte att han är förkyld... Förkylningarna avlöste varandra här hela vintern och snarkningen avtog aldrig... Nu har han dock varit frisk i några veckor men snarkar fortfarande. I helgen råkade vi kika in i hans mun och upptäckten var inget rolig. Halsmandlarna är så stora, nästan som två små bollar på vardera sida, man er inte äns den där lilla flärpen som hänger på grund av halsmandlarna. Det ser nästan ut som om halsmandlarna har växt ihop.
Sonen har inte gått upp något sedan i höstas, pratar grötigt (vi går till logoped), har sökt en massa och har förstått att detta kan vara tecken på förstorade halsmandlar. Det jag undrar över är, kan det bli farligt med förstorade halsmandlar, kan de bli så stora att han slutar andas helt? Han lider ju av andningsuppehåll när han snarkar... Vi tycker att det har blivit värre, han har ingen hosta men när han ligger ner hostar han en massa, inget slem och så utan mer för att få luft....
Hjälp är detta farligt som sagt var?
Någon annan som har haft det likadant?
Läste om operation men det tar ju flera månader innan man får komma fram och innan dess kanske det har hänt något eller?