• MINI25

Svenskar på semester- skäms ni också ÖGONEN ur er när de beter sig illa- pinsamma historier????!

Ännu en oviktig tråd :-;

Men jag slogs igår (bor utomlands) av att tycka att det är pinsamt att se och framförallt höra svenskar utomlands och då speciellt lyssna på deras konversationer som ALDRIG skulle ha behandlats på samma öppna gata med samma ämnen eller varit lika banala om de varit hemmaplan. (men så pratar ju inte sååå många svenska utomlands så det är ok att prata om tvåsvett när man fikar- för ingen förstååår ju- eller.....)

Kan även tycka att det klassiska "svenne turistoutfiten"som syns på en mils avstånd är rätt pinsam- sandaler, midjeväska, linne (med väl synlig bh) eller tshirt med tryck- typ Lasses åkeri, Sveg. Till detta hör naturligtvis en ganska skränig framtoning och en kaxighet som börjar på Arlanda (eller var man nu flyger ifrån). På planet skall man behandlas som en business klasspassagerare med "rååååsa" champagne och får man inte det- ja, då suckas det hej vilt. För man tar sig lite extra friheter som svensk när man är på semester. (Fungerar ju aldrig- men det är ju värt ett försök). Fruktansvärt pinsamt.

För att inte tala om alla fulla killar, tjejer och annat drägg som festar på Kos varje sommar- vill inte ens gå in på den pinsammhetsfaktorn.

Sååå...diskussionen kan börja!!
    Vem har den pinsammaste, roligaste och dummaste svensk-historien utomlands???

• Svar på tråden Svenskar på semester- skäms ni också ÖGONEN ur er när de beter sig illa- pinsamma historier????!
  • MINI25

Ingen som har varit utomlands????

• Superhönan

Jag tror att öronen pejlar extra efter det svenska språket när man är utomlands och att man därför inte kan värja sig från pinsamma diskussioner som ens landsmän har. Svenskan har ju en ganska speciell satsmelodi, så jag tycker att man hör en svensk på en kilometers avstånd när man är utomlands. Men vi har det ju ändå bättre förspänt än de stackars engelsmännen och amerikanerna! De får ju stå ut med att hela världen förstår deras pinsamma turist-kommentarer. Själv jobbar jag hårt på att inte framstå som turist, t.ex. aldrig plocka upp en karta och läsa den på gatan. Det brukar sluta med att jag går vilse ett par mil extra varje semester. Hellre blåsor än att någon ska upptäcka att jag aldrig varit i Rom förut!!!

• snysop

Åh, svenskar.... *suck*

På planet till Kuala Lumpur (för ca en månad sen) så hörde vi plötsligt "stekt lök" "stekt lök" (eller nått sånt). Efter ett tag så hörde vi att det var Pippi och de skrek och gapade. Laptopen det spelades på gick på högsta volym eftersom att det distade från högtalaren. Blev väldigt trött på föräldrarna som var de som satt brevid barnet. Hallå?!?! Om man har vett att ta med sig laptop med filmer så kan man väl ha vett att ta med HÖRLURAR!?!??! Så fruktansvärt respektlöst att störa 50 pers pga detta. Vi var inte de enda som var irriterade heller, flera av de andra försökte se vart ljuden kom ifrån och pratade med flygvärdinnorna. Som tur var så vet man att slutet gott, allting gott... batterierna i laptopen håller inte 13 timmar irad. HEHE... så tillslut blev det tyst på den.

Svar på tråden Svenskar på semester- skäms ni också ÖGONEN ur er när de beter sig illa- pinsamma historier????!