• Anonym (undrar)

alkohol & droger tidigt i graviditeten

Någon som vet hur stora skadorna på fostret blir om man är i vecka 6-7 och under en helg har festat ganska hårt med både det ena och det andra...?
    Finns det en chans att fostret/embryot klarar sig utan skador eller missbildningar eller är det kört?

• Svar på tråden alkohol & droger tidigt i graviditeten
  • Anonym

Barnet får inte sin näring från mamman de första veckorna

• busbajsen
    Anonym skrev 2009-04-06 22:17:27 följande:
    Barnet får inte sin näring från mamman de första veckorna
    Fom V. 5 om jag minns rätt
  • Anonym (undrar)

Då är väl risken stor att det tar skada alltså?
    Även om det bara gäller en kväll..?
    Nån mer som vet ?

*puffar*

• Anonym
    busbajsen skrev 2009-04-06 22:18:27 följande:
    Fom V. 5 om jag minns rätt
    Näringen fås ju från gulesäcken fram tills att moderkakan tar över och det sker ju någon gång mellan vecka 9-11 om jag inte minns helt fel
  • Anonym
    Anonym (undrar) skrev 2009-04-06 22:22:17 följande:
    Då är väl risken stor att det tar skada alltså? Även om det bara gäller en kväll..?Nån mer som vet ?*puffar*
    En kväll borde ju barnet inte ta skada av utan det är väl långvarigt intag av droger och alkohol  som är skadligt.
  • Anonym

vad är de för droger du tagit?

• Anonym (lilly)

Droger kan ju sitta i kroppen ett tag, bland annat i fetter så jag vet inte. Du bör nog fråga en barnmorska om det.

• Anonym (undrar)

kan man verkligen fråga BM om detta? Eller kan det få konsekvenser för mig? (Tänkte om hon typ kan anmäla mej på nått sätt )

anonym #6: kokain + en rejäl fylla då, visste alltså INTE att jag var gravid .

• Anonym
    Anonym (undrar) skrev 2009-04-06 22:33:35 följande:
    kan man verkligen fråga BM om detta? Eller kan det få konsekvenser för mig? (Tänkte om hon typ kan anmäla mej på nått sätt )anonym #6: kokain + en rejäl fylla då, visste alltså INTE att jag var gravid .
    Vad ska hon anmäla dig för?
  • Anonym (undrar)

det är ju det jag inte vet..blir bara nojig över allt det här

Svar på tråden alkohol & droger tidigt i graviditeten