• Anonym (nödig)

Bajsnödig så fort jag går hemifrån

Senaste tiden så blir jag bajsnödig så fort jag går hemifrån. Blivit till ett problem...Vill ingenstans där det inte finns toa. Och hur ska man hinna fram om man sitter i bilen, cyklar osv....Tankarna kretsar runt detta hela tiden. Funderar på nätterna hur jag ska kunna åka dit och dit. Inga problem hemma med magen. Men så fort gått hemifrån så är magen katastrof. Någon med samma problem? Några tips på vad man kan göra för att få bukt med detta? Måste ju vara nervöst betingat, men hur får man stopp på eländet?

• Svar på tråden Bajsnödig så fort jag går hemifrån
  • Anonym

Är du lös i magen? Eller känner du att tarmarna gör lite som de vill eftersom att du sa att det kanske var nåt med nervositeten att göra... Om du känner dig nervös.
    Eller är det kanske just såna tidpunkter som du blir bajsnödig? Tex jag blir oftast bajsnödig innan frukost eller mitt i frukost.

• Anonym (IBS)

Låter som IBS. Finns hjälp att få. Kontakta VC.

• Anonym (nödig)

Vad är IBS? Och vad är hjälpen?

• Anonym (IBS)

Anonym (nödig) skrev 2009-04-06 23:48:25 följande:

Vad är IBS? Och vad är hjälpen?
    Irritated Bowl Syndrome (med risk för felstavning). Vet inte vad hjälpen går ut på, men det lär ju läkaren på vårdcentralen veta.
  • Ghettomamma

oj-förlåt,du var allvarlig?

• Anonym (nödig)
    Ghettomamma skrev 2009-04-06 23:49:21 följande:
    oj-förlåt,du var allvarlig?
    Ja jag är allvarlig! Och det är verkligen jobbigt. Isolerande framförallt.
  • Anonym (nödig)

Anonym (IBS) skrev 2009-04-06 23:49:19 följande:

Anonym (nödig) skrev 2009-04-06 23:48:25 följande:
    Irritated Bowl Syndrome (med risk för felstavning). Vet inte vad hjälpen går ut på, men det lär ju läkaren på vårdcentralen veta.
    Har sökt lite på IBS och det verkar ju verkligen vara likt mina problem.
  • Anonym (Lusen)

Jag har samma problem, har verkligen stenkoll på alla offentliga toaletter var jag än ska.

Dessutom MÅSTE jag gå på toa när jag ätit, oavsett vad och hur mycket, jag bara måste bajsa. Och det kommer fort, från att inte alls känt mig nödig till att det är akut går på nån sekund.

Har blivit ett stort problem och jag drar mig verkligen för att fara iväg på saker om jag inte absolut måste. Speciellt om det är i okända omgivningar.

• Anonym (nödig)

Anonym (Lusen) skrev 2009-04-07 00:07:42 följande:

Jag har samma problem, har verkligen stenkoll på alla offentliga toaletter var jag än ska.Dessutom MÅSTE jag gå på toa när jag ätit, oavsett vad och hur mycket, jag bara måste bajsa. Och det kommer fort, från att inte alls känt mig nödig till att det är akut går på nån sekund.Har blivit ett stort problem och jag drar mig verkligen för att fara iväg på saker om jag inte absolut måste. Speciellt om det är i okända omgivningar.
    Har du haft så här länge??
  • Anonym (Lusen)

Tja, det är väl ett par år...
    Jag vet att jag borde söka hjälp, men det känns ju så förbannat pinsamt.

Svar på tråden Bajsnödig så fort jag går hemifrån