• Karisma

Hjälp med att flytta fram mensen!

Är så jädrans arga. Har idag fått tillbaka mensen efter att ha fått barn för 7månader sedan.

Hade ju hoppats på att den skulle hålla sig borta tills vi varit utomlands. Ska vara till Mallorca 29maj-12juni.

Vad ska jag göra nu? Vad är det bästa sättet att putta fram den eller säkerställa att jag inte kommer ha mens just de veckorna?

Vore väldigt tacksam för hjälp, är lite sur nu på min kropp känner jag. Kunde väl ha väntat i två månader till.

/kristina

• Svar på tråden Hjälp med att flytta fram mensen!
  • josan

det finns tabletter man kan få utskrivet på recept. Kommer inte ihåg vad de heter.

• ajmaj

Det finns ju piller man kan få, minns inte vad de heter nu bara.. Fråga BM eller gynekolog!

• Blyger

Det finns piller man kan äta för att skjuta fram den...

Kontakta gyn!

• Karisma

Hur långt innan ska man börja ta dem? Kan man ta dem utifall att man skulle få mens just när vi ska åka. Kan ju hända att min mens är oregelbunden.

Alltså kan jag ta de tabletterna mellan 29-12juni även om jag inte skulle ha fått mensen just då, vill ju inte riskera att den kmr 3dagar in i semestern.

/K

• Dakota

Det finns nån tablett man kan ta för att skjuta upp mensen om man nu inte äter p-piller, men jag kommer inte ihåg vad den heter.

• Karisma

Men oj vad jag måste ha varit arg när jag skrev Ts, vilka stavfel. Ber om ursäkt för det.

• ajmaj

Oj, minns inte hur man tar dem.. Men det vet ju den som skriver ut dem åt dig :)

Karisma skrev 2009-04-07 11:12:24 följande:
    Hur långt innan ska man börja ta dem? Kan man ta dem utifall att man skulle få mens just när vi ska åka. Kan ju hända att min mens är oregelbunden.Alltså kan jag ta de tabletterna mellan 29-12juni även om jag inte skulle ha fått mensen just då, vill ju inte riskera att den kmr 3dagar in i semestern./K
  • Lise

karisma - man ska ta de 3 dagar innan beräknad mens och ta 2 om dagen under max 14 dagar, jag har gjort det en gång, tog nog första tabletten lite sent så jag fick som spottings men lyckades hålla mensen borta under semestern iaf. ska ta sådana då vi ska på semester i sommar, trodde jag skulle slippa den dels pga att jag blev gravid (som tyvärr slutade i missfall) om jag inte blivit gravid skulle mensen dykt upp ett par dagar innan semestern. men tji fick jag, fick utskrivet tabletter idag när jag var hos min gynläkare som kollade att allt såg bra ut efter missfallet jag fick i lördags.

Svar på tråden Hjälp med att flytta fram mensen!