• rayalott

kräkpåsar vart köpa?

Hej! undrar om det är någon som vet vart man kan köpa kräkpåsar... är det bara via nätet?
    tack på förhand!

• Svar på tråden kräkpåsar vart köpa?
  • kaksmulan

Varför ska man ha speciella påsar till det?

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • rayalott

tänker att det är smidigare... har ju liksom en rund stabilare öppning, kan va smidigt om man bara har en arm/hand fri, (om man håller i barnet). ja...liksom lättare att hålla o pricka rätt. men absolut funkar det med vanlig liten påse.

• ims67

Mina barn får kräkas i en hink.Stor öppning och stabil att hålla i.Ekonomisk.

• rayalott

vi ska åka tåg... det var så jag tänkte... dottern blir åksjuk

• nettis1

Jag vill åxå veta, snodde faktiskt några på BB för detta ändamål (bilresa hittar ej på apotek och de är ju HUR bra som helst!!!

• Mosaik31

är det inte bättre o ge hemme åksjukemedel?

• rayalott

tack för svaren... jag vet att det finns på nätet.. men är lite sent ute.. o hinner inte få dom... så tänkte om det fanns att köpa i butik... men tycks vara svårt :(

• ims67
    rayalott skrev 2009-04-07 19:29:20 följande:
    vi ska åka tåg... det var så jag tänkte... dottern blir åksjuk
    Ja om ni ska åka tåg blir ju hink väldigt jobbigt.Ha ha.Åksjuketabletter är nog den bästa lösningen då.
  • Tvåbarnsmorsan

Har dom inga spypåsar på tåget då?

• drea

Vi reser ofta Oslo-Sthlm och dottern har alltid spytt. Jobbigt då hela bilen, eller i alla fall bilstolen och kläderna, blir nedspydda. Då laddade vi alltid med påsar och kläder, men man hinner ju aldrig riktigt med allt! Så lösningen blev åksjuketabletter. Hon är lugn hela resan (6timmar ca) och inga spyor! Helt perfekt!

Var på jakt efter likadana påsar som du efterfrågar, men det säljs inte i hela Oslo... tro mig, jag har varit överallt!! Så jag gav upp.

• Cecci78
    ims67 skrev 2009-04-08 11:39:07 följande:
    Ja om ni ska åka tåg blir ju hink väldigt jobbigt.Ha ha.Åksjuketabletter är nog den bästa lösningen då.
    funkar inte på alla, för sonen gjorde de ingen skillnad tyvärr
  • Jesslan

känner du ingen som jobbar på sjukhem eller dylikt så du kan få av dom??

Svar på tråden kräkpåsar vart köpa?