kräkpåsar vart köpa?
Hej! undrar om det är någon som vet vart man kan köpa kräkpåsar... är det bara via nätet?
tack på förhand!
Hej! undrar om det är någon som vet vart man kan köpa kräkpåsar... är det bara via nätet?
tack på förhand!
Konsumkasse kanske.
Varför ska man ha speciella påsar till det?
tänker att det är smidigare... har ju liksom en rund stabilare öppning, kan va smidigt om man bara har en arm/hand fri, (om man håller i barnet). ja...liksom lättare att hålla o pricka rätt. men absolut funkar det med vanlig liten påse.
Mina barn får kräkas i en hink.Stor öppning och stabil att hålla i.Ekonomisk.
vi ska åka tåg... det var så jag tänkte... dottern blir åksjuk
Jag vill åxå veta, snodde faktiskt några på BB för detta ändamål (bilresa hittar ej på apotek och de är ju HUR bra som helst!!!
www.familjeapoteket.se/web/Resa.aspx
kolla runt lite här på denna sidan har sett såna påsar du menar här.
är det inte bättre o ge hemme åksjukemedel?
*henne
googlade lite för skojs skull och jo men visst finns det o köpa såna på nätet
www.varsam.se/shop/
webhalsa.com/product_info.php/products_id/185
såna måste jag ju själv köpa välsigt smidigt o ha med sig
tack för svaren... jag vet att det finns på nätet.. men är lite sent ute.. o hinner inte få dom... så tänkte om det fanns att köpa i butik... men tycks vara svårt :(
Har dom inga spypåsar på tåget då?
Vi reser ofta Oslo-Sthlm och dottern har alltid spytt. Jobbigt då hela bilen, eller i alla fall bilstolen och kläderna, blir nedspydda. Då laddade vi alltid med påsar och kläder, men man hinner ju aldrig riktigt med allt! Så lösningen blev åksjuketabletter. Hon är lugn hela resan (6timmar ca) och inga spyor! Helt perfekt!
Var på jakt efter likadana påsar som du efterfrågar, men det säljs inte i hela Oslo... tro mig, jag har varit överallt!! Så jag gav upp.
känner du ingen som jobbar på sjukhem eller dylikt så du kan få av dom??