• Katy Perry

ICA-banken?

Är det någon som har erfarenhet från ICA-banken? Vi söker nämligen huslån och har fått avslag från både Swedbank och Sparbanken Nord (trots att kalkylerna vi gjort på internet var positiva)
    Nu gjorde min sambo en ansökan på ICA-bankens hemsida och det stod direkt något i stil med att ansökan är beviljad. Kan det vara så enkelt?

• Svar på tråden ICA-banken?
  • Queen70

Ja står det så så :)

Jag har ett lån hos dem och jag tycker de är bra och rekorderliga att ha att göra med...

• Katy Perry

Hur fick du lånet? Ringde du eller gjorde du en ansökan på internet?

• Queen70

På internet...Sen skickar dem hem papper som man ska skriva på och skicka in igen.

• Katy Perry

Är det verkligen så enkelt? Jag är väldigt misstänksam som du kan förstå när vi redan fått två avslag...

• Queen70

Jag tror de dubbelkollar att era uppgifter stämmer när ni skickar in pappren, att de beviljar på internet utgår de ju ifrån att ni lämnat riktiga uppgifter helt enkelt. OM det sen skulle visa sig att det finns betalningsanmärkningar eller nåt så kan de säkert ändra sig, men om allt stämmer så är det nog inte några problem.

När man ansöker på internet kan man få Ja, Nej eller ett Kanske. kanske innebär att en handläggare kommer att ringa för att be om mer uppgifter, så har ni fått ett JA så borde det vara klart.

• ody

Har inget huslån där, men ALL annan ekonomi, från bankkonton till aktiedepå, pensionsspar, ett medlemslån. De är helt suveräna, och har dessutom väldigt lite avgifter, påslag och tillägg. Har haft dem som primärbank från det de startade för en sådär 7 år sedan och är bara jättenöjd.

• Tecken

Vi har lån på Br där + ICA-Mastercard. Tycker det är bra bank som uppfyller mina krav på hur en bra bank ska vara: lätta att nå, lättnavigerade på nätet, tydlig information som är lätt att förstå osv.

Svar på tråden ICA-banken?