Godisgurka?
I vad sätter man gurkan? En kruka? Men jag vill ju inte ha jord på gurkan eller godiset... Vet inte hur jag ska göra...
I vad sätter man gurkan? En kruka? Men jag vill ju inte ha jord på gurkan eller godiset... Vet inte hur jag ska göra...
Ah... en nittiotalsklassiker
Gurkan sätter du i en kruka med Polly!
Är det inte så att man tar en kruka och så har man polly som ser ut som jord? :)
jag satte min i en glasburk med godis som jord, tror det var gelehallon mest. man kan ju andvända lakrits så blir det lite verklighetstroget...men en kruka funkar oxå.
*blir nostalgisk*
Jag har alltid använt nonstop som "jord" och sen fäst gelehallon på tandpetare och satt på gurkan..
Haha! Nej! Ja menar inte att jag hade tänkt ha jord i. Men om det sitter fast jord i krukan sen det var en riktig blomma i den? Går det bra att noggrant diska den? Polly var ett väldigt bra alternativ! :)
En sak jag kom på. Man kan ju he folie i krukan så är det inte bakterier eller jordrester kvar.
sjögurka 79 skrev 2009-04-07 18:36:31 följande:
Vi hade alltid kolabönor som jord och geléhallon på tandpetare som kaktus-stickor
Jag gjorde sådana en gång för länge sen, tror jag hade lakritssnören som jord, och så polly och geléhallon på tandpetarna.
Vi använder kinapuffar som jord...
Vi hade alltid kolabönor som jord och geléhallon på tandpetare som kaktus-stickor ![]()
+ftp jag använde marabou istället för gurka
vi hade alufolie med kako på,man åt inte botten alltså