• Tinizgirl

Godisgurka?

I vad sätter man gurkan? En kruka? Men jag vill ju inte ha jord på gurkan eller godiset... Vet inte hur jag ska göra...

• Svar på tråden Godisgurka?
  • Marma

jag satte min i en glasburk med godis som jord, tror det var gelehallon mest. man kan ju andvända lakrits så blir det lite verklighetstroget...men en kruka funkar oxå.

• längtar efter familj

*blir nostalgisk*

Jag har alltid använt nonstop som "jord" och sen fäst gelehallon på tandpetare och satt på gurkan..

• Tinizgirl

Haha! Nej! Ja menar inte att jag hade tänkt ha jord i. Men om det sitter fast jord i krukan sen det var en riktig blomma i den? Går det bra att noggrant diska den? Polly var ett väldigt bra alternativ! :)

• längtar efter familj
    Tinizgirl skrev 2009-04-07 18:44:53 följande:
    Haha! Nej! Ja menar inte att jag hade tänkt ha jord i. Men om det sitter fast jord i krukan sen det var en riktig blomma i den? Går det bra att noggrant diska den? Polly var ett väldigt bra alternativ! :)
    Kan du inte köpa en ny kruka?? Då slipper du jorden och eventuella bakterier.
  • Tinizgirl

En sak jag kom på. Man kan ju he folie i krukan så är det inte bakterier eller jordrester kvar.

• längtar efter familj
    Tinizgirl skrev 2009-04-07 18:49:50 följande:
    En sak jag kom på. Man kan ju he folie i krukan så är det inte bakterier eller jordrester kvar.
    Det var ju en kanon-idé!!
  • Carleene

sjögurka 79 skrev 2009-04-07 18:36:31 följande:

Ah... en nittiotalsklassiker Gurkan sätter du i en kruka med Polly!
    Nittiotal? Vi gjorde detta redan i början av 70-talet och mamma hade gjort det innan dess, så är en gammal gurka minsann ;O))
  • Cia o krabaten

Vi hade alltid kolabönor som jord och geléhallon på tandpetare som kaktus-stickor

• ashera

Jag gjorde sådana en gång för länge sen, tror jag hade lakritssnören som jord, och så polly och geléhallon på tandpetarna.

• j 3 n N y
    Carleene skrev 2009-04-07 21:43:52 följande:
    sjögurka 79 skrev 2009-04-07 18:36:31 följande: Nittiotal? Vi gjorde detta redan i början av 70-talet och mamma hade gjort det innan dess, så är en gammal gurka minsann ;O))
    Haha, den har hängt med länge då. När jag tänker efter så var det nog åttiotalet jag syftade på, men en klassiker är det i alla fall
    M♥LLY 080901 ~klutt.blogspot.com~
  • gurra gillar godis
    Cia o krabaten skrev 2009-04-07 21:45:34 följande:

Vi hade alltid kolabönor som jord och geléhallon på tandpetare som kaktus-stickor

jag gillar ju kebab
Svar på tråden Godisgurka?