• Mammatilltretroll

Fler som testade Neg 4 dagar innan BIM och sedan positivt?

Jag testade positivt så tidigt som 7 dagar innan BIM med båda mina tidigare barn.
    Nu misstänker jag att vi lyckats att bli gravida med en trea men det är 4 dagar kvar till BIM och testen visar negativt..

Är det någon idé att testa alls imorgon eftersom jag inte hade tillstymmelse till sträck idag?

Och är det fler som testade Neg dagar innan BIM och sedan ändå var gravida och isåfall när testade ni igen och fick pos?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-09 07:17
    Testade igårmorse med ett test från billiga-tester (2009-04-08) och fick faktiskt ett svagt svagt skuggstreck. Tänkte att jippie, jag är gravid!
    Testade imorse med ett vanlgt RFSU och fick inget streck och är lätt förvirrad nu....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-10 09:37
    Imorse supersvagt streck igen på billiga-tester. Det är ett streck, ett ljusrosa supersvagt..men det är inte starkt inte..
    Men gills det ändå eller kan det vara mf på g för att det är så svagt positivt?
    BIM-1 idag.

• Svar på tråden Fler som testade Neg 4 dagar innan BIM och sedan positivt?
  • Lisett

Jag fick negativt tre dagar efter bim och sen positivt sju dagar efter bim. Med förra barnet fick jag positivt ungefär vid bim. Så det kan nog vara olika.

• Emelie 86

Förra ggn fick ja starkt pos på BIM denna ggn fick ja neg på BIM-3 men sen
    en mycket svagt positivt på BIM dagen å e nu i vecka 13

• Anusha

Jag har fàtt negativt pà bim men positivt 5 dagar senare (o vid fòrra graviditeten som slutade i mf fick jag positivt fòrst 10 dagare efter bim)

• Tokstolla

Jag har fått negativt fram till BIM +2 plussade på +3
    Och den här gången fick jag + redan på BIM -2

• Flyssel

Jag fick plus på bim+2 med sonen och jag testade varje dag innan det.
    Den här gången plussade jag på bim-4 så det kan uppenbarligen variera från gång till gång.

Lycka till!

• Pemman

Jag fick tydligt negativt på BIM -2 men sen testade jag positivt på BIM +3.

• Mammatilltretroll

tack för alla era svar!

Imorse testade jag igen med billiga-tester sticka och fick faktiskt ett supersvagt streck!
    Men sen kunde jag inte hålla mig så jag testade med mitt CB nu vid lunch och fick neg...

Lätt förvirrad!!

• Grodan12

BIM -3, negativt med RFSU
    BIM +1, positivt med Clearblue
    Idag v 30+5
    Lycka tilL!

• Grodan12
    Mammatilltretroll skrev 2009-04-08 12:29:57 följande:
    tack för alla era svar!Imorse testade jag igen med billiga-tester sticka och fick faktiskt ett supersvagt streck!Men sen kunde jag inte hålla mig så jag testade med mitt CB nu vid lunch och fick neg...Lätt förvirrad!!
    Haha GRATTIS!
    Ett streck är ett streck!!!!
    *håller tummarna*
  • Flyssel
    Mammatilltretroll skrev 2009-04-08 12:29:57 följande:
    tack för alla era svar!Imorse testade jag igen med billiga-tester sticka och fick faktiskt ett supersvagt streck!Men sen kunde jag inte hålla mig så jag testade med mitt CB nu vid lunch och fick neg...Lätt förvirrad!!
    Åh, men då är det ju på gång!! Testa igen imorrn bitti eller om ett par dagar, halten av hCG blir lägre på eftermiddagen.
  • Mammatilltretroll
    Grodan12 skrev 2009-04-08 12:31:29 följande:
    Haha GRATTIS!Ett streck är ett streck!!!!*håller tummarna*
    Men det är så svagt så det knappt syns.. mer som en skugga..
    och sen negativt ett par tinmar senare med CB...
  • Grodan12

Mitt RFSU tog jag på lunchen (hade köpt det och kunde inte hålla mig).
    CB tog jag på morgonen - klockrent plussss!

• Flyssel
    Mammatilltretroll skrev 2009-04-08 12:33:53 följande:
    Men det är så svagt så det knappt syns.. mer som en skugga..och sen negativt ett par tinmar senare med CB...
    Som sagt, det är för att koncentrationen av hCG är som störst i morgonurinen. När det är så långt innan BIM så rekommenderas det att man alltid använder morgonurin.
    Jag testade extremt svagt positivt med testlagrets stickor på lördag morgon, bim-4, och det var så att det knappt syntes ens när jag vinklade och vred på det - men det gick ändå att ana att det fanns något där.
    På söndag morgon syntes strecket på testlagrets sticka utan att man behövde anstränga sig sådär jättemycket, men det var fortfarande svagt. På eftermiddagen samma dag testade jag positivt med CB digitalt.
    Det går snabbt med stegringen av hCG och bara en dag kan göra mycket för plusset.
  • Mammatilltretroll

Testade igårmorse med ett test från billiga-tester (2009-04-08) och fick faktiskt ett svagt svagt skuggstreck. Tänkte att jippie, jag är gravid!
    Testade imorse med ett vanlgt RFSU och fick inget streck och är lätt förvirrad nu....

• Tokstolla

Clara: Vad jag förstått så kan HCGhalten i kroppen variera lite den första veckan. Ta det med ro och vänta ett par dagar...

Har du förresten rätt test? Har sett flera inlägg där tjejer tar ÄLtest istället utan att ha förstått att de tagit fel

Kanske att testlagrets mäter en lägre halt?

*Håller tummar för dig* =)

• Ölandstok

Jag fick negativt med billigatester BIM+3 men efter en vecka hade fortfarande inget hänt så jag testade då igen å det såg negativt ut.. å så plötsligt skymtade jag ett litet streck..

Så efter ytterligare två dagar gick jag å köpte CB-digitalt och blev ändå förvånad när det plötsilgt stod gravid i rutan Så jag plussade först "synbart" BIM+9 (fast jag testade ju inte varje dag så jag hade kanske plussat tidigare).

Så håll dig några dagar å testa då.. !! Lycka till, för ett litet svagt streck för mig var ju faktiskt ett stort fett gravid.

• Mammatilltretroll

Imorse supersvagt streck igen på billiga-tester. Det är ett streck, ett ljusrosa supersvagt..men det är inte starkt inte..
    Men gills det ändå eller kan det vara mf på g för att det är så svagt positivt?
    BIM-1 idag.

• Pemman

Varför väntar du inte bara några dagar och testar igen? Då ska du se att du får veta mer säkert.

• Emelie 86

Clara
    Jag hade jätte svagt med de testerna med å idag e ja i vecka 13

Svar på tråden Fler som testade Neg 4 dagar innan BIM och sedan positivt?