• Emma86

Tips på bra/enkellagad mat.

Hej !!

Jag skulle hemskt gärna vilja ha tips och ideér på nyttiga och goda maträtter till min 15 mån dotter.. :)
    Jag är inte så himla duktig i köket så dom får gärna vara lite lättare att göra..

:)

• Svar på tråden Tips på bra/enkellagad mat.
  • filosofi

Det mesta som du äter själv kan du ge ditt barn vid den åldern, kanske inte det mest kryddstarka och salta men man kan ju alltid laga mild mat och krydda själv efteråt.

• Emma86
    filosofi skrev 2009-04-07 20:21:40 följande:
    Det mesta som du äter själv kan du ge ditt barn vid den åldern, kanske inte det mest kryddstarka och salta men man kan ju alltid laga mild mat och krydda själv efteråt.
    Jo precis men jag har inte så mycket fantasi tyvärr.. blir mycket korvstroganoff, fisk potatis köttgryta osv.. skulle vilja kunna laga mer roliga rätter som inte är för svåra :)
  • Runguska

Idag slängde jag ihop världens enklaste och snabbaste rätt till min kille på dryga året.

1 ägg
    1 skiva rökt lax

Laxen klippte jag i småbitar och blandade ut i ägget. Sedan pepprade jag lite med svartpeppar. Sedan hällde jag som en omelett i stekpannan och vispade under tiden. Någon liten minut fick det sedan ligga under omrörning, tills dess att ägget kändes lagom.

Till det serverades brokoli. Mycket omtyckt och nyttig lunch,

Svar på tråden Tips på bra/enkellagad mat.