recept på snittar!
ge mig lite recept på snittar så blir jag väldigt glad!
ge mig lite recept på snittar så blir jag väldigt glad!
Jag gillar:
Laxsnurror
Ingredienser
12-20 st
200 g tunt skivad rökt lax
1 dl crème fraiche paprika&chili
2 kakor fyrkantigt mjukt tunnbröd
Gör så här
Bred ut crème fraiche paprika&chili på tunnbröden. Lägg på laxskivorna och rulla ihop. Lägg rullarna i plast i kylen tills det är dags att servera. Skär med vass kniv i skivor.
Jag var på bröllop i sommras och de hade mycket enla och väldigt uppskattade snittar:
1. Snett skuren toast med bredbar leverpastej och inlagd gurka
2. Kavring med västerbotten och hjortronsylt
3. Snett skuren toast med skagenröra
tack! ja jag uppskattar verkligen enkla recept med kanske inte vrål mycket ingridienser på. Men dessa var ju super!
Gör en röra på creme fraiche, vanlig kaviar (typ kalles), hackad rödlök och ganska mycket dill... Bre ut på mjukt tunnbröd och rulla sedan ihop. Kläd rullarna med folie och lägg in i frysen. Tas fram ca 15-20 min innan de skall serveras. Skär snittar med en vass kniv medans de fortfarande är lite halvt frysta.
Mer tips på fyllning:
*Rostbiff och pepparrots-mjukost (min favorit).
*Rökt skinka/kalkon med gräslöks-mjukost.
*Serrano/Parmaskinka med en röra av mosad fetaost, hackade soltorkade tomater, salt & peppar och lite turkisk yoghurt.
rostbiffen o pepparroten är given, den ska jag ha. och laxen. ska man ha en italienare också o kanske en barnvariand också? mmm...
Åååh, nu blev jag sugen på snittar. Måste göra sådanna idag istället för förrätt:)
Toast bröd eller fransbröd: pensla med olivolja och lite vitlöksalt. Parmaskinka eller annan luftstokad skinka, En skiva brieost. In i ugnen tills de är gyllenbruna. Skär snett över...