Göra rent bakom element
Hur gör man bäst rent bakom ett element? Jag kan inte fälla ner det som jag kunde i min gamla lägenhet och jag ser att det är väldigt dammigt bakom.
Hur sjutton ska man göra?
Hur gör man bäst rent bakom ett element? Jag kan inte fälla ner det som jag kunde i min gamla lägenhet och jag ser att det är väldigt dammigt bakom.
Hur sjutton ska man göra?
har du ingen dammvippa?
Använd hårblåsen å blås bort dammet, sen suger du upp det med snabeldraken
Åhh tack för era bra tips. Ska genast testa det, att jag inte tänkt på det. Man är bra trög ibland och då är Familjeliv bra
Bakom våra element sitter smuts från gamla ägaren, säkert från 20 år tillbaka !
Hårtork hjälper inte tillräckligt, men en damvippa man kan böja borde ju gå ?
Måste införskaffas.
Det gick inte alls med hårfönen, den la av så det får bli dammvippa här. Har samma problem som inlägget ovan att den förra hyresgästen inte städat noga så det behöva tuffare tag, blir nöjd om jag får bort det yttersta med vippan. Ska bara köpa en vippa först.
finns speciella element borstar att köpa på välsorterade färg butiker.
Circus Larsson skrev 2009-04-08 17:41:20 följande:
Det finns visst böjbara.
Dom är platta och har en"dammstrumpa" som går att tvätta.
Dom är jätte bra, jag jobbar inom städ och använder såna ofta
Vi har ca 2 cm mellan vägg o elemant, funkar de då tror du ?
prova att ta en pinne,typ blom pinne och tryck ner ett lakarn igenom så kan du kanske få bört det värsta.
annars har jag inget tips till så liten yta.
tyckluft kanske men det är ju inget man brukar ha hemma
Lycka till
Jag tar en pinne och virar tejp på med det klibbiga utåt så fastnar dammet där.
Men alltså svårt att förklara men över elementet sitter en fönsterbräda som sticker ut, så man kan inte sticka något uppifrån o direkt ner,måste böja, alltså funkar inga slags pinnar.
Tussarna jag försök med tidigare har fastnat bakom elementet så nu är det om än ännu värre :O)
Kan du inte montera bort fönsterbrädan någon gång emellanåt, så du kommer åt ordentligt?
en flaskdiskborste gjorde susen för mig :)