• Jennyrockar

Plugga till Terapeut?! Hjälp!!

Jag googlar å mejlar å ringer å har mej men HUR SVÅRT SKA DET VARA att hitta nån som kan berätta vart man ska vända sej?!

Jag vill plugga till terapeut men vet inte vart, å behöver man högskolekompetens å vilka utbildningar är CSN-berättigade?!!

Jag vill inte plugga till Psykolog, utan samtalsterapeut hade jag tänkt.

Finns det NÅN vänlig själ som kan guida mej lite??!!!!

• Svar på tråden Plugga till Terapeut?! Hjälp!!
  • iii

Socionomutbildningen är en väg att gå. Den kan man även bygga på med en psykoterapeuth-utbildning om man vill det.

• sakoline

Bara "terapeut" som yrke finns väl inte?
    Psykoterapeut är en påbyggnadsutbildning där du måste ha en annan utbildning redan t.ex. diakon, psykolog, sjuksköterska.

Till olika slags terapeuter verkar det finnas en hel drös med olika slags utbildningar till när jag googlar. Samtalsterapeut, drogterapeut, coachutbildningar, korta och l
    www.haeu.se/ha/samtalsterapeut.html
    www.distansutbildningar.se/Life_CaP_Centret_Lindormsnaes__b901.html

Hur bra dem är vette tusan. Du får väl söka runt på skolor och ringa dem och fråga.

• Jennyrockar
    sakoline skrev 2009-04-07 22:46:29 följande:
    Bara "terapeut" som yrke finns väl inte?Psykoterapeut är en påbyggnadsutbildning där du måste ha en annan utbildning redan t.ex. diakon, psykolog, sjuksköterska.Till olika slags terapeuter verkar det finnas en hel drös med olika slags utbildningar till när jag googlar. Samtalsterapeut, drogterapeut, coachutbildningar, korta och l www.haeu.se/ha/samtalsterapeut.htmlwww.distansutbildningar.se/Life_CaP_Centret_L...Hur bra dem är vette tusan. Du får väl söka runt på skolor och ringa dem och fråga.
    Precis vad jag oxå gjort, blir inte klokare på det.
    Jag har mejlat en sådär 20 oolika ksolor för å få veta, men dom flesta svarar inte å andra kan inte hjälpa till med vägledning. Bara Humanova (som kostar rätt mkt pengar) ringde upp å var sååå glada att jag anmält intresse!
Svar på tråden Plugga till Terapeut?! Hjälp!!