• madeleinesophie

    Citadon?

    hejsan!

    Har haft problem med huvudvärk/Migrän innan gradivitet..men nu står jag inte ut..är gravid i vecka 30..Ringde VC och läkaren skrev ut Citadon till mig...då inget annat funkar förutom Treo,men det får man INTE äta under gradivitet!!

    Men känns som att citadon är stark..nån som har erfarnehet av det??

  • Svar på tråden Citadon?
  • Lezz

    Hej
    citodon är inte farligt under grav har ätit det under mina grav.

  • Ponzo

    Tog det vid ett par tillfällen under grav, men jag blev helsnurrig och mådde illa av dem.

  • WilliamNellyJamie

    ja alla säger olika men har en läkare skrivit ut dem till dig då han/hon vet att du är gravid däå är det ingen fara

    jag har det nu oxå tar inte varje dag längre men i alla fall varannan

    när jag var jättsjuk i v12 då bbad jag min vc om citadon då jag hade fruktansvärda problem med 2 visdomständer som jag även hade fått en infektion av och var tvungen att vänta tillv den var bättre innan ajg kunde dra ut dem och läkaren på min vc vägrade skriva ut dem jag var helt förtvivilad och ringde tandläkaren och fick tabl

    jag har bytt vc nu jag blev så arg detta är inte första gången de gör fel!!!!!


    Vi kommer få en tjej Juni -09
  • WilliamNellyJamie

    jag är nui v30 och har ätit dem i ca 3 veckor förut dygnet runt nu mer sällan


    Vi kommer få en tjej Juni -09
  • Snärtan

    Hej!

    Jag äter 2 citodon varje dag (på kvällen). Jag är ledgångsreumatiker och är ett måste för att kunna somna, har värk i både knän och axlar som annars gör att jag aldrig somnar.

    Jag är på min andra graviditet och åt lika många i första. Min reumatiker läkare + andra läkare har påpekat att det inte skall vara någon fara för foster.

    /L

  • madeleinesophie
    WilliamNellyJamie skrev 2009-04-08 10:38:34 följande:
    jag är nui v30 och har ätit dem i ca 3 veckor förut dygnet runt nu mer sällan
    ok=) Då är jag inte ensam då..!=) Blir orolig å stoppa i mig massa i onödan..nu är det ju inte onödan..klarar inte att gå runt å ha ont..speciellt inte när jag jobbar! :/

    Ja jag sa ju att jag var gravid i vecka 30..och han sa att det va ingen fara..så man bord eju kunna lita på dom!=)
  • madeleinesophie
    Snärtan skrev 2009-04-08 10:42:59 följande:
    Hej!Jag äter 2 citodon varje dag (på kvällen). Jag är ledgångsreumatiker och är ett måste för att kunna somna, har värk i både knän och axlar som annars gör att jag aldrig somnar.Jag är på min andra graviditet och åt lika många i första. Min reumatiker läkare + andra läkare har påpekat att det inte skall vara någon fara för foster./L
    ok=) Vad lugnare jag blev nu!!=)
    Såg att det finns bårde Brustabletter å vanlig tablett..är det nån skillnad?
  • Mirelena

    Graviditet och amning


    Rådfråga läkare eller apotekspersonal innan du tar något läkemedel.


    Intag av Citodon ska undvikas av kvinnor som planerar graviditet eller är gravida. Behandling under någon del av graviditeten ska endast ske efter läkares ordination.


    Rådgör med läkare innan användning under amning. Läkemedelet går över i modersmjölk och påverkan på spädbarn som ammas har förekommit i sällsynta fall. Lägsta effektiva dos av Citodon bör därför användas. Kontakta närmaste sjukvårdsinrättning om ditt barn uppvisar symptom som kan vara tecken på läkemedelspåverkan, såsom slöhet, små pupiller, svårigheter att amma, slapp muskultur eller andningspåverkan.


    saxat ur fass
  • WilliamNellyJamie
    madeleinesophie skrev 2009-04-08 10:45:13 följande:
    ok=) Vad lugnare jag blev nu!!=)Såg att det finns bårde Brustabletter å vanlig tablett..är det nån skillnad?
    kan väl tänka mig att de tär för de som har svårt att svälja eller om det kan vara skonsammare för magen men tror mer på det första

    jag ahr alltid ätit vanliga tabl och jag åt dem med min nr 2 och 3 och nu nr 4 så jag vet att det inte är någon fara!!!!har ävet fårr morfin under veckor när ajg väntade min nr2 och inget hände med henne

    var så arg på min vc bara jag tänker på dem blir jag arg igen
    Vi kommer få en tjej Juni -09
  • madeleinesophie
    WilliamNellyJamie skrev 2009-04-08 10:53:41 följande:
    kan väl tänka mig att de tär för de som har svårt att svälja eller om det kan vara skonsammare för magen men tror mer på det förstajag ahr alltid ätit vanliga tabl och jag åt dem med min nr 2 och 3 och nu nr 4 så jag vet att det inte är någon fara!!!!har ävet fårr morfin under veckor när ajg väntade min nr2 och inget hände med henne var så arg på min vc bara jag tänker på dem blir jag arg igen
    okok=)
    Jaaaa det förstår jag verkligen..När jag ringde var det inga problem alls..=)
  • EEJ

    Jag tar Citodon supp när jag har migrän. Skulle inte klara mig annars. Det ska vara lugnt

  • En bebis i magen

    Jag fick också citodon utskrivet av läkaren på mvc pga huvudvärk. Däremot tyckte jag inte att de hjälpte bättre än 2 alvedon och ett glas cola. Hoppas det funkar för dig.

  • moosen

    jag skulle fått det när jag opererat ut en visdomstand i januari, men rekommendationerna är ändrade nu, så jag fick inte lov att ta dom.
    han kollade den nya fass-boken, vet inte om dom skriver olika..... annars kan du ju ringa till apotekets rådgivning och kolla med dom.... men jag fick inte i alla fall....

Svar på tråden Citadon?