• Pernellis

Tuggar på allt...

Min son är snart 4 år och han tuggar på allt... Han kan ta vad som hällst och tugga på, senast tuggade han sönder en kabel till en mikrofon (den var inte ikopplad som tur var)... Vad ska vi göra för att han inte ska tugga på nåt mer??

Stolt mamma till Lukas f/d 041001, Robin f 050909 och Ronja 080726
  • Svar på tråden Tuggar på allt...
  • Pernellis

Någon som vet hur vi ska göra??

• Cissela

Nä tyvärr inte... kanske ngt belöningssystem om han inte gör det? Typ idag sätter vi en stjärna på dörren för idag har du inte tuggat på ngt och så prata med honom at det är farligt osv att tugga på saker. Lycka till! Kram/C

• Evilhoney

Har tyvärr inga tips.. Men jag har själv en snart 4-åring som tuggar på allt, sladdar,leksaker, sina kläder, böcker och allt däremellan. Det verkar som om han gör det omedvetet, ungefär som vissa biter på naglarna utan att tänka på det.. Kanske får måla på nåt som smakar illa på allt som barnen tuggar på..

Har läst att barn slutar sätta saker i munnen när dom är runt 2 år, så jag väntar fortfarande på att det ska sluta!

• Addy

har tyvärr inga råd att ge men jag har en liknande situation. Sonen är 4 snart och han stoppar allt i munnen och gnager på saker som en liten bäbis. Tuggar sönder sina leksaker mm.
    Ska hålla ett öga på tråden och se om någon vet när det ska gå över

• Pernellis

Ja snälla vi verkar ju inte vara ensamma om detta problem så är det nån som har en bra lösning så säg till...

Svar på tråden Tuggar på allt...