• midoyesonono

Bebis akupunktur mot kolik

Ni som behandlat era bebisar med akupunktur pga att de hade kolik. Vad är era intryck/erfarenheter mm om behandlingen??
    Har det hjälpt??
    Hur mycket har det hjälpt???
    Sover bebisen bättre nu efter behandlingen???
    Äter ni mjölkprodukter, kaffe mm utan att det påverkar bebisens mage???

Min bebis sover mycket dåligt och vaknar ofta när jag lagt honom pga koliken, han skriker och gnäller mycket och har så ont stackren. Ska snart på första akupunktur behandlinen för spädbarns kolik och hoppas att det hjälper. Hade varit underbart med allas erfarenheter ni som har behandlat era bebisar med akupunktur!!

• Svar på tråden Bebis akupunktur mot kolik
  • Astarte

Jag har ingen erfarenhet, men tänk på att det inte är tillåtet att behandla bebisar med alternativ medicin (kvacksalverilagen). Akupunktur kan ju naturligtvis ges både via landstinget och ibland av icke-legitimerade. Bara så du inte missar det.

• midoyesonono
    Astarte skrev 2009-04-08 13:59:27 följande:
    Jag har ingen erfarenhet, men tänk på att det inte är tillåtet att behandla bebisar med alternativ medicin (kvacksalverilagen). Akupunktur kan ju naturligtvis ges både via landstinget och ibland av icke-legitimerade. Bara så du inte missar det.
    Självklart vänder jag mig till en licencierad sköterska som ska ge behandlingen!!!! Dettahandlar j om min lilla bebis!!! det var inte det jag ville ha svar på så jag et inte varför du tog dig tid at skriva denna kommentar,,,men tack ändå och jag hoppas att de som svarar på mitt inlägg endast svararpå mina frågor och inget annat!
  • Astarte
    midoyesonono skrev 2009-04-08 14:10:39 följande:
    Självklart vänder jag mig till en licencierad sköterska som ska ge behandlingen!!!! Dettahandlar j om min lilla bebis!!! det var inte det jag ville ha svar på så jag et inte varför du tog dig tid at skriva denna kommentar,,,men tack ändå och jag hoppas att de som svarar på mitt inlägg endast svararpå mina frågor och inget annat!
    Men, herregud! *upphör aldrig att förvånas*
  • kvinna 86
    Astarte skrev 2009-04-08 13:59:27 följande:
    visst kan det vara tillåtet, annars hade det inte blivit rekommenderat. man går ju hos nån som är utbildad inom det

ts
    har själv ingen erfarenhet själv men en bekant har och jag tror att det resultat märktes efter typ 3 behandlingar och efter ca 5 behandlingar (eller lite mer) var det ba. då sov hennes son mycket bättre och var inte alls skrikig längre
  • Leon 2006

Har varit på det med min minsta kille det var verkligen super, han blev en helt annan kille efter det. Det finns bara två stycken i sverige som får lov att göra det på så små barn vi var i stenungsund.

• little miss shine

Det finns ett fåtal i Sverige som FÅR utföra akupunktur på barn under 7 år och det är för att dom har skrivit en vetenskaplig studie vid universitet. Endast om man gjort det blir man godkänd som utförare. En som är det är marianne reinthal i stenungsund, www.aqpunktur.se Kan verkligen rekommendera- vår son blev bra efter 5 behandlingar!!!

• malrog

Vi gick på akupunktur med vår minsta tös. Hon hade svår kolik sov 5 timmar på ett dygn och skrek resten av tiden. Blev helt bra med akupunkturen, vi gick 3 gånger sen var det borta. Jag ändrade inte kosten men vi provade magmassage, semperdroppar och minifom innan vi provade akupunkturen men utan resultat. Lycka till!

Hedda 061201 Tyra 090108
  • Isla

Har själv gått med min kille på akunpunktur och det hjälpte inte alls men han hade och har fortfarande vid 6 mån jättejätte mycket kolik. Däremot så alla jag praade med där (ca15 st) sa att det hjälpte på deras bebisar. Folk gick på mellan 3-12 behandlingar. Tycker absolut du ska gå!!!!! Vi gick hos den i stockholm.

• Addy

har också varit i Stenungsund med båda mina barn. Med första hjälpte det kanonbra - han blev en helt annan bäbis. Ska tilläggas att han skrek 9-11 timmar om dagen.
    Tvåan påbörjade sin behandling i ett mycket tidigare skede och där märkte vi inte så mycket skillnad.

Svar på tråden Bebis akupunktur mot kolik