Förstört tvättmaskinen?
För ett par dagar sedan tvättade vi tyg och liknande som legat i bilen. Av misstag kom en duk med som använts till att torka av registreringsskylten och nu luktar tvättmaskinen illa.
För ett par dagar sedan tvättade vi tyg och liknande som legat i bilen. Av misstag kom en duk med som använts till att torka av registreringsskylten och nu luktar tvättmaskinen illa.
nog borde ni få bort lukten tycker jag...
luktar det olja? eller vad?
Hur mycket ättika hade du i maskinen?
prova igen, kör en tom maskin med 2 dl perstorp 24% ättika,
(har du använt ättiksprit kanske? den är ju bara 12%-ig, och alltså mindre verksam)
häll ättikan över ett par handdukar så inte det rinner ut när maskiner startar...
eller i ett par tvättbollar..(ännu bättre)
de flesta program startar ju med att tömma ut restvatten, och häller man bara in i trumman, så töms det ju ut med en gång, och hinner inte verka....
Lycka till!
du behöver inte köra i 90 grader, det går utmärkt med 60 eller tom 40.. ättikan är så effektiv!!
tog du bara så lite som en kork, och dessutom i sköljmedelsfacket, så är det inte så konstigt att det inte hjälpte.... man brukar rekommendera 1,5 dl till en vanlig illaluktande tvätt, eller om man ska rengöra maskinen... jag trode tu tagit 1,5, därför tipsade jag på lite mer ändå... men då kan du ta 1,5 dl....
TS hur har det gått för dej? har lukten försvunnit?