• bebbe2008

Är semester semestergrundande?

Vår löneavdelning lämnar lite att önska så nu hoppas jag på lite klokskap från fl istället . Försöker räkna ut hur många semesterdagar jag har i år för att kunna planera föräldraledighet och sommarsemester. Då jag är föräldraledig och vi har förskottsemester (dvs inte intjänandeår och semesterår) blir det lite krångligt. Jag måste alltså veta hur mycket jag kommer jobba 2009 för att veta hur många semesterdagar jag har rätt till 2009...

Funderar på att gå i tjänst över sommaren men ta semester (för att dryga ut föräldrapenningen lite). Är den/de månader jag har semester då semestergrundande?

Jätte tacksam om någon klok person kan hjälpa mig med detta

• Svar på tråden Är semester semestergrundande?
  • Madde m flickor 01 o 05

Ja, semester är semesterlönegrundande.

• Gladskit

Synd att du inte får bra svar från ditt lönekontor. Vi har samma upplägg där jag jobbar dvs. att intjänandeår och uttagsår är sammanfallande.
    Men ja, semester är i sig semesterlönegrundande och räknas som "närvaro"-tid. Det du ska räkna bort är föräldraledighet över 120 dagar, tjänstledighet och sjukdom över 180 dagar. Det är såklart svårt att veta i förväg men man kanske kan få ett hum om hur många dagar det handlar om.

• bebbe2008

Jätte tack för hjälpen, då vet jag hur jag ska räkna Ja det är lite synd att löneavdelningen är lite trög... Men nu är det löst iaf.

Svar på tråden Är semester semestergrundande?