• kotten75

Min 10-månaders gnisslar tänder!

Min son har sex tänder. Nu sedan en liten tid tillbaka har han lärt sig att gnissla med dem. Inte lite heller, utan mycket!!! Nån som har tips på vad man kan göra? Eller är det mest att vänta ut honom tills han inte tycker att det är så kul längre? Nyhetens behag liksom...

• Svar på tråden Min 10-månaders gnisslar tänder!
  • Babybalo

Min snart 11månaders gör likadant och har gjort nu i ca 2 månader... Har tyvärr inga tips, det är nog bara att vänta ut.
    Låter hemskt, som om han skall mala sönder tänderna!

• mia mamma

De flesta barn gnisslar tänder, helt naturligt enligt tandläkare. De gör dock inget åt det förren man tex. ser att det påverkar deras "riktiga tänder" eller om man märker att de tex. sover dåligt pga. det eller får spänningshuvudvärk och dyl. Det senaste blir det för det mesta inte problem med förrens i skolåldern.
    Har själv två gnisslare hemma och min son som är 5 gnisslar ibland så högt att det hörs från ovanvåningen till nedervåningen!

Lycklig mamma till ♥ Oliver -04 & ♥ Elin -07
  • Mulle Meck

Hej!

Jag har också en 10 månads som gör sådär otäckt med tänderna. Jag får rysningar i hela kroppen och som någon skrev så låter det som tänderna ska gå sönder. Jag brukar stoppa in nappen när det blir för mycket. Kanske inte bättre det...............men det blir tyst iallafall.

• kotten75

Tack för alla svar! Ja jag ryser verkligen också i hela kroppen av det ruggiga ljudet...

Glad Påsk!!

• rgson

Min dotter är nu snart 9 mån och fick sina tänder tidigt. När hon var 6-7mån började hon gnissla så man nästan fick bända isär käkarna. Jätteläskigt. Ryser i hela kroppen när hon gör det. Nu när hon blivit lite äldre har hon nästanhelt slutat. Jätteskönt. Helt av sej själv.

Svar på tråden Min 10-månaders gnisslar tänder!