• Daniella88

Ont i halsen en evighet

Har gått runt med ont i halsen i flera månader nu, känns inte alls trevligt. Någon som vet om det kan vara vädret? Kan man få ont i halsen när det är kallt ute, så det håller i sig under vintern? Elementen hos mig har också krånglat. Låter ju lite konstigt men kan inte komma på någon annan anledning.

• Svar på tråden Ont i halsen en evighet
  • Max mamma

Du kan ju ha en infektion som kräver behandling.

• CissI1988

har ont i halsen rätt så ofta ja me=(..
    fast jag har tatt bort mina halsmandlar .
    + att man har ju vart sjuk i 1 månad med inflensa..

• Daniella88

Max mamma skrev 2009-04-08 17:18:22 följande:

Du kan ju ha en infektion som kräver behandling.
    Har varit hos doktorn 3 gånger och bland annat ätit pencilin en gång, men det gick inte över.. De sa att det måste vara något envist virus! Men 3 månader med halsont känns som ett väldigt väldigt envist virus isåfall :( usch usch
  • Daniella88
    Neko skrev 2009-04-09 04:11:47 följande:
    Har du bytt tandborste?
    Bytt tandborste har jag gjort 2 gånger, tar till alla medel, hehe
  • Daniella88
    CissI1988 skrev 2009-04-09 04:14:12 följande:
    har ont i halsen rätt så ofta ja me=(.. fast jag har tatt bort mina halsmandlar . + att man har ju vart sjuk i 1 månad med inflensa..
    Nej fy så jobbigt. :( Ont i halsen är verkligen inte kul när det varar så länge, man blir slut i hela kroppen. Man blir ju så seg på jobbet även..
  • Aiwendil

Hej!

Jag hade hemofilusbakterie i halsen i 11, nästan 12 veckor.
    Det är ett envist virus som går över av sig självt men man kan få behandling med amimox (penicillin just för detta virus).

Halsontet visar sig oftast som "punkt-ont"...Det gör svinont på en punkt om man säger... outhärdligt nästan!

Det går också endast att se om det är hemofilus man bär på genom ett näsprov.
    Har dr gjort det på dig?

Isak 07 03 09 - Pyret BF 09 08 21
  • Daniella88
    Aiwendil skrev 2009-04-09 19:47:44 följande:
    Hej! Jag hade hemofilusbakterie i halsen i 11, nästan 12 veckor. Det är ett envist virus som går över av sig självt men man kan få behandling med amimox (penicillin just för detta virus). Halsontet visar sig oftast som "punkt-ont"...Det gör svinont på en punkt om man säger... outhärdligt nästan! Det går också endast att se om det är hemofilus man bär på genom ett näsprov. Har dr gjort det på dig?
    Åh, det låter som jag har det! Det gör ont på ett speciellt ställe i halsen, men ändå känns det liksom som förkylnings-ont på samma gång. Kan ju vara något sådant! De gjorde inget näsprov på mig, halsprov och sänka bara. Vad "skönt" att höra att någon mer haft ont i halsen på det här sättet.. ( dock så har du min fulla medkänsla) hehe.
  • Aiwendil

Daniella

Då tycker jag du ringer läkaren efter helgen och säger att du vill göra ett näsprov för du har läst på och tror på hemofilusbakterie!
    Nuförtiden har jag märkt att man ibland själv måste komma med "förslag" på vad det kan vara för fel på en...
    Det skadar ju inte att göra ett test i allafall, även om det är obehagligt att göra näsprov!

Mitt onda kunde flytta på sig lite från dag till dag... men just punktont och verkligen svinont... Kände mig inte sjuk men absolut att det kändes som "sjukont" i halsen. Inte ont pga nåt annat...

Hoppas du får ordning på detta. Jag kan idag äta och dricka utan problem!
    Jag är mao en lycklig människa!

Isak 07 03 09 - Pyret BF 09 08 21
  • CissI1988
    Daniella88 skrev 2009-04-09 19:47:23 följande:
    Nej fy så jobbigt. :( Ont i halsen är verkligen inte kul när det varar så länge, man blir slut i hela kroppen. Man blir ju så seg på jobbet även..
    mjo fast det är ju mycket bättre nu när jag tatt bort halsmandlarna.
    okej jag får ju ont då och då, men inte lika ofta som jag fick då jag alltid fick halsfluss 24/7.
Svar på tråden Ont i halsen en evighet