• Fröken Juni

Sänggavel och elementskydd

Hur gör man enklast en sänggavel? Den ska ju se snygg ut, men har man tummen mitt í hand som jag så får det inte vara nåt avancerat.

Hur gör man ett elementskydd så man får bort det där fula hemska elementet i sovrummet?

Dumma frågor för er kanske, men hoppas på svar.

• Svar på tråden Sänggavel och elementskydd
  • Emki

Elementskydd finns att köpa nya i massor av olika stilar både nytt å gammalt.
    En sängram tycker jag kan vara snyggt att göra av en gammal gammal allmogedörr eller nått som man målar vit eller vilken färg man vill.

• Fröken Juni

Var hittar man ett billigt elementskydd då som inte kostar skjortan? Har en begränsad budget och har inte råd att slänga ut så mycket på ett sånt.

Har ingen allmogedörr, man måste ju kunna göra på nåt annat sätt.

• Fröken Juni

K a j s a s skrev 2009-04-08 20:39:56 följande:

Jag gjorde en billig sänggavel till min dotter av en tillsågad plywoodskiva från byggmarknaden. Vadderade den och sydde ett överdrag till den.Se bild:2.bp.blogspot.com/_qUF16ejIRdk/Sa6cCjsr8PI/AA...
    Det låter som att man skulle kunna fixa en sådan själv.
    Vad fick du tag i en plywoodskiva? Vad kostar en sådan? Ska man ta sängens mått eller vilka mått ska man ha på den? Är helt lost på sådant.

Sedan undrar jag hur man får upp den på väggen? Ska man sätta upp krokar så man man krokar fast den på väggen bakom själva gaveln eller hur gjorde du?
Svar på tråden Sänggavel och elementskydd