• Tant Green

Bostadsrättsföreningar med lekplats

Ni som bor i bostadsrättsföreningar som har en lekplats, stör ni er på om förbipasserande barn (som inte har någon anknytning till föreningen) stannar och gungar eller åker rutschkana där?

• Svar på tråden Bostadsrättsföreningar med lekplats
  • Maddizen

nä absolut inte.

(¯`°?.¸ ღ♥Karl-Casper 060516 ★ ☆ ★Theo 080722♥ღ¸.?°¯)
  • TigerLinn

nej de gör jag inte så länge de har föräldrar med sig som har uppsikt (ifall de är barn under 7 år.. och om det är äldre barn tänker jag nog annorlunda...

men så länge de inte stör eller tar all plats för de barnen som bor i området är det okej..

• cliffis

Nej verkligen inte, håller inte reda på vilka barn som "hör till gården". Det är väl bara att låta dom leka:)

• Melisabeth

Nä verkligen inte

Och med tanke på att det bor typ 3 småungar i den här förreningen så är det knappast trängsel eller så oavsett

"ungdomarna" som stannar och sitter i trädgårdsmöblerna och skricker och dricker öl på sommarnätterna är långt mer irriterande *låter som en gammal grinig kärring*

• Tant Green

Skönt att höra Jag tycker det är lite pinsamt när dottern absolut vill stanna och leka på "andras" lekplatser, men jag känner inte att jag har någon anledning att förbjuda henne heller. Ville bara höra vad andra tycker

• Melisabeth
    Tant Green skrev 2009-04-08 21:30:39 följande:
    Skönt att höra Jag tycker det är lite pinsamt när dottern absolut vill stanna och leka på "andras" lekplatser, men jag känner inte att jag har någon anledning att förbjuda henne heller. Ville bara höra vad andra tycker
    Nä klart du inte ska hindra henne. Iaf inte så länge som hon inte ställer till med oreda (typ mejar ner alla andra ungar osv )

Vi går ofta runt på de olika gårdarna härikring, och gör ingen skillnad på om det är bostadsrätter eller hyres som de hör til. Granngården är både hyres och bostadsrätter på, så där kan man inte ens med god vilja skilja på nått

Enda som jag kan tänka är som vi fick lapp på i brevlådan från föreningen - typ: "grannsämja, tänk på att inte plocka grannens äpplen". Verkade som någon hade varit och plcokat av deras äppletäd.
    PÅ samma sätt som jag nog hade blivit lite irriterad om någon hade länsat våra smultromplantor, så kan jag ju förstå att de vill behålla sina äpplen. Men där gäller ju också sunt förnuft - givervis skulle jag inte tycka illa om att ditt barn smakade på våra smultror heller, men kanske inte ta en korg och plocka åt sig alla

Du fattar, lek på ni
  • Tecken

Nej, en lekplats är väl till att leka på?

• Dr Mupp

Nej och vi brukar ränna runt på olika lekplatser för att barnen ska få lite variation.

• Groda78

Tycker det är kul med mycket barn i parken! Spelar ingen roll var de bor =).

• fruis

Verkligen inte, varför skulle vi? Tvärtom blir det ju roligare för mina barn om det är andra barn som leker där samtidigt.

Svar på tråden Bostadsrättsföreningar med lekplats