• AngelEye

Skillnad på ömma bröst vid mens och graviditet?

Vad är skillnaden när man har ont i brösten innan mens eller när man är gravid?

Jag får nämligen alltid ömma bröst innan mens.
    Men denna gången gör dom verkligen SVINONT! Det känns nästan som att det svider i dom. kan inte ha bh, utan går med bikiniöverdel.

Har även enormt ont i bröstvårtorna och kan absolut inte ens klämma på dom löst ibland.

Är på bim-1

• Svar på tråden Skillnad på ömma bröst vid mens och graviditet?
  • KiaFamily

Låter som att du allt ska göra ett test :))

• AngelEye

Ja det kanske är så. Är bara så grymt rädd att bli besviken en 5e gång.. :/

• OHs mamma

AngelEye:
    Det skulle lika gärna kunna varit jag som skrivit detta inlägg! Känner exakt likadant! Brukar ha ömma bröst innan mens (fast det var ett bra tag sen då jag ätit Cerazette), och nu gör dem verkligen sååå ont!!! Bröstvårtorna går knappt att vidröra ibland som du skriver. I dag har det ömma i brösten avtagit lite men gör riktigt ont på sidorna av brösten, typ mot armhålorna. Jag hoppas att det är starka symtom men vill ju såklart inte hoppas för mycket! Är på BIM -1 eller -2 idag.

• MyPreciousLove

När jag hade mens innan mina graviditeter så hade jag ont i sidan av brösten men när jag vart gravid hade jag ont i hela bröstet gick inte att röra dem förräns det gjorde ont...
    Speciellt på kvällen när man skulle ta av sig så gjorde det as ont!

Testa dig så vet du!

Lycka till!

• OHs mamma

Testade negativt idag. Hoppas mensen kommer snart så jag vet att min kropp fungerar som den ska.

• JOHSAN

Hej!

Jag kände direkt att något var annorlunda då jag i tisdags hade styva och onda bröstvårtor. Jag skulle ha mens i dagarna så jag gick till apoteket för att köpa ett graviditetstest. GRAVID stod det efter 15 sekunder.
    Brösten i sig är inte så ömma utan det är främst bröstvårtorna.

Lycka till tjejer!

Kram

• OHs mamma

JOHSAN:
    Så hade jag med i flera dagar, lik förbannat blev det negativt test imorse. Stort grattis till plusset!!

• AngelEye

Testade också imorse.. negativt.

Kände även på tappen.
    Den sitter väldigt högt just nu, högre än vanligt.
    Verkar inte vara på g för mens alls...

brösten ömmar fortfarande och bröstvårtorna går inte att nypa i alls.

men men.. det är ju som det är :(

• Tussebus

Har även jag ont i brösten (/brukar ha d innan mens) men d gör typ ont mot sidorna, inte så vanligt... Hoppas hoppas... ska testa på torsdag är det sagt. Fredag är annars en BIM dag...

• dojdi

aaahw va tråkigt :( . . . nästa månad håller vi tummen igen !!! själv sitter jag just nu och känner mig så bakis , är det typ så man känner under graviditet ? bröstvårtorna lika ömma....

• OHs mamma

Mina bröst gjorde ju såå ont i typ en vecka och bröstvårtorna gick ju knappt att ta i! Men idag kom tant röd, så det var väl bara vanlig PMS.

• carolineklund

idag är jag på bim +6. ingen mens idag heller. gjorde test, med rfsu . såg ett litet svagt streck. men precis efter 30min så set man en röd prick längst ut i kanten sen då att strecket blir lite mer tydligare.. hur ska man tolka detta!??

• Jellybeans

Sticker in en liten fråga här:) är det så att brösten gör ont även vid ägglossning? Jag tror att jag hade äl för tre fyra dagar sedan och sedan dess gör de så ont bara jag nuddar dem, de har också blivit större/svullna. Det syns tydligt eftersom jag i vanliga fall har så små.. Brukar ni ha så här? Eller vad kan det vara? Hormoner som knasar? :) tack på förhand!

Svar på tråden Skillnad på ömma bröst vid mens och graviditet?