• LindaRossel

Blir så arg!!!!!!

Vi bor i ett område där det ligger parkeringar mellan husen och om jag sätter mig på balkongen har jag en parkering mitt emot.
    Där har en ung kille sin bil står och VARJE gång han startar eller innan han ska stänga av bilen gasar han fullt flera gånger... Ibland går han bara ner och ställer sig och gasar!!
    Igår tröttnade jag och min kompis var här så jag slängde på mig skorna och sprang ner.
    Han sa att han skulle sluta med det men nu stog han och gjorde så här igen!!!!!!
    Vill inte vara någon gnällgranne men nu är jag evigt trött på detta gasandet!!!!
    Det är inte särskilt miljövänligt!!!

• Svar på tråden Blir så arg!!!!!!
  • adrenalin

Det är ganska "typiskt svenskt" att inte vilja vara en gnällgranne?
    Tänk dig att du var en utlänsk man från.. ja .. vet inte nåt lämpligt land,
    då hade säkert den här killen fått höra och han hade säkert accepterat det då!

Säg till igen! Var en gnällig granne! Stör du dig på avgaserna och ljudet så är det ju din rätt att klaga. För hans lilla gas-lek har ju liksom ingen praktiskt nytta heller.

• d1linda

Vet vad du menar!!!! för att inte tala om dessa moppar som åker runt gårdarna på kvällarna

• ReRant

"För hans lilla gas-lek har ju liksom ingen praktiskt nytta heller."

Han varvar säkert upp motorn som är lite kall efter natten. Så slipper han få motorstopp vid första bästa trafikljus.

• adrenalin

ReRant:
    Men om han går ner bara för att gasa och sen gå därifrån så ska han väl inte förbi nå röljus? Jag tycker det låter som att han är en kille som älskar motorljud och avgasrök.

• ReRant

Möjligt. Vet bara att jag själv var tvungen att varva upp motorn ordentligt på min gamla Volvo 740 en gång i tiden.

I det här fallet kanske han helt enkelt bara är en satunge.

• Hera

Han kanske vill dra uppmärksamhet till sitt gigantiska nya avgassystem? Vänta bara, snart börjar han nog tävla i bilstereo också...

• Ananak

antigen har han problem med motorn och vill värma upp den annars så är han bara motorljuds tokig

Nästa gång han är där nere så ring till husvärden och förklara att detta är inte bara en gång utan flera och det stör.. och i hyresreglerna får man inte störa sina grannar...

där vi bodde innan hade jag oxå en granne som var så, bara det att parkeringen låg utanför vårt sovrumsfönster och där gasades det oxå och testades stereos osv..

• LindaRossel

Bilen han ägde innan denna var en gammal corsa som han borrat hål i luftburken för att få ett kraftigare ljud i..
    Då han kom hem med denna "nya" bilen gick den hur tyst som helst och jag trodde äntligen att jag skulle slippa gaspelle!!!
    INTE DÅ!!! Även denna har han borrat i luftburken eller ljuddämpare så att den låter ändå mer!!

Jag menar, vi tävlar med bilar och meckar mycket men inte står vi och gasar järnet med bilen när vi kommer hem!!
    Nästa gång pluggar jag igen röret på bilen!!

• d1linda

Stoppa en banan i avgasröret....

• jojja

på gatan där jag bor försöker folk laga felen på sina bilar genom att stå och tok-varva dem... funkar sådär kan man ju säga, särskilt när det är fel som blir värre för att man kör motorn

ååh, testa stereo *don´t get me started* granen tvärs ööver byter bilar (1000kr-klassen) lika ofta som en annan tankar sin och varje gång ska stereon monteras i på nytt... (den som för övrigt blev stulen så han fick en ny. _bara_ inbrott i hans bil...). det ska testas till förbannelse och sen åker han omkring i byn och spelar för fulla muggar.

ålder på karln? tja, 50+....

• clinan

jag känner så väl igen det! Våran grannes äldsta pojke håller på så. Antingen med folkrace bilen eller med mopeden. Speciellt på kvällarna när Thea har somnat. Vi måste ha balkong dörren öppen lite för att det inte så bli så kvavt här inne i sovrummet och precis utanför så står han med sin jäkla moped och gasar.. Det fyller ju ingen funktion inte som jag kan se i alla fall

• giz
    ta lite superlim
    en kondom (valfri färg och form)
    lägg en sträng superlim runt avgasröret och trä på kondomen.
    gå upp å sätt dej på åskådar plats........
    det blir en jjjärnvägars smäll å vem vet han kanse slutar, annars har du ju iaf fått se honom hoppa högt en vända
    finns väl ingen lag på att man inte får göra en tråkig sak till ngt roligt
    alt 2
    ta en lagomt stor potatis och tryck in i avgasröret.... bilden kommer inte starta men se till att potatisen blir riktigt intryckt.......den kan flyga iväg med en sju jäkla fart på förbigående eller bilar bakom
  • d1linda

Giz...
    Det där med kondomen måste jag bara testa *asg* på min mans bil!!!

• adrenalin

haha jag fick också lust med det där med kondomen. Min kille är så FRUKTANSVÄRT rädd för missljud i sin bil! Allt ska låta perfekt.
    En smäll skulle ju få honom att skita ner sig

Svar på tråden Blir så arg!!!!!!