• SuperMum

Undulater"!! Engelsk eller vanlig???

Hejsan!'
    Nu ska det bli en undulat hemma hos oss.Vet inte vilken man ska välja. Ska först köpa en å göra den tam sen köpa nästa.. Har hört att engelska ska vara lä'ttare att få tama? Vad tror ni??

• Svar på tråden Undulater"!! Engelsk eller vanlig???
  • Silence

Vi har alltid haft underlater hemma då jag växte upp..
    Men aldrig hade vi engelska, så jag vet faktiskt inte
    Personligen tycker jag att de "vanliga" är finare, mindre och sötare

Lycka till!

• fabt

Den stora skillnaden på "vanliga" undulater och engelska undulater är att de engelska är lite större och framavlade ur rent utställningssyfte.

Enklaste sättet att få en undulat tam är med mycket mycket tålamod och försiktighet och hirsstänger (som är som godis och det bör de inte få för mycket av).
    Du kan även köpa dem direkt ifrån en uppfödare istället för en djuraffär - då bör den vara hanterad innan och därmed van vid händer och människor. Dessutom så får du även reda på föräldrar och får chansen att träffa dem också.
    Buren bör få vara pippins fristad - inte in och flaxa med en massa händer där. Den bör dessutom stå så att nån, helst flera sidor, är mot en vägg så fågeln kan känna sig trygg och slipper "vakta" på läskiga saker.

Undulater är väldigt sällskapliga och bör vara två eftersom de lätt kan bli deppiga annars.

Svar på tråden Undulater"!! Engelsk eller vanlig???