• Chickmum

Konsistens på bajs - 3 veckor bebis

Jag har en dotter på 3 veckor och hon har väldigt löst bajs, helt utan klumpar. Från sonen minns jag att det var löst men med klumpar.
    dotterns bajs har varit såhär hela tiden och hon bajsar flera gånger per dag och går upp i vikt, men är det normalt med jättelöst utan klumpar?

Oron beror på att on har ofta ont i magen efter amning. Troligen pga att hon sväljer luft men det är jobbigt och jag undrar om det finns fler orsaker till magknipet.. kanske nåt annat med magen.

Tack för hjälpen!

• Svar på tråden Konsistens på bajs - 3 veckor bebis
  • någon speciell

Var på BVC igår och hade frågor om bajs. De sa att så länge som man helammar så får bajset se ut på alla sätt som finns, gult, grönt, vattningt, klumpigt etc. Bara det inte är blod i. Så det är ingen fara. Det har att göra med vad du äter helt enkelt.

Om ditt barn sväljer för mycket luft kan du testa att pumpa ut och ge mjölken i flaska istället. Det tipset fick vi i alla fall!

• Chickmum

Tack!

Ska etsta att pumpa. Dottern har von rosen skena och det är mycket knepigare att amma för oss båda. Det funkar men är obekvämt, kanske sväljer hon mera luft pga det...

Svar på tråden Konsistens på bajs - 3 veckor bebis