• Mini2006

Svart eller vit ytterdörr?

Vi ska byta dörr så småningom ocj jag kan inte bestämma mig..Vitt är ju snyggt men kanske lite ovaraktigt. Hur är det med mörka dörrar? Någon sa att de lätt bleks av solen och blir tråkiga i färgen?

Tips?!

Mamma till underbara Isabelle
  • Svar på tråden Svart eller vit ytterdörr?
  • Ann Nelly

Beror ju lite på hur huset ser ut, vad som passar. Jag tycker vitt är mycket snyggare än svart men det är ju en smaksak. Både vitt och svart kan se sjaskigt ut men det är bara att tvätta dörren ibland. Annars så slits nog båda ganska lika. Hur det är med solblekning vet jag inte, beror nog på kvaliteten på dörren från början.
    Det kan ju vara väldigt snyggt med mörkröd, mörkgrön eller mörkblå ytterdörr (lite engelsk stil) men det beror helt på hur huset ser ut för övrigt.
    Kan du komplettera med lite mer info om stil och färg på huset så blir det lättare att ge tips.

• 1 och 1 är 3

Absolut inte svart.

Vi ska bygga nytt och husföretaget vi köper av sa att deras leverantör tillverkar inte ens svarta dörrar längre, Jo, på beställning men då får man ingen garanti

Jag säjer mörkgrå! Snyggt och mycke mer tåligt än just svart!

080826 - Puma Teolin
  • johandra

Vi har en svart ytterdörr som suttit här sen huset byggdes -79 och den är varken solblekt eller förstörd.

Däremot tycker jag att det ger ett ganska deppigt intryck om jag ska vara ärlig. Det känns lite dystert så vi ska måla vår vit. Nu har vi ett ljusgrått hus med mörkgråa knutar så det kan ju iof göra sitt till. Men näe,jag skulle nog köra på en vit dörr om jag vore er

Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219
Svar på tråden Svart eller vit ytterdörr?