Någon som vet något om tandsten?
Jag har fått något jävligt suspekt på mina tänder, det sitter liksom någon slags hård grå/brun-beläggning längst ner vid tandköttet på framtändern i underkäken. Har googlat lite på tandsten och det verkar passa in, men jag är inte helt säker.
Har ALDRIG sett något liknande på mina tänder vilket är konstigt för min mun känns i övrigt friskare än någonsin, jag har precis tagit ut en fast tandställning som suttit där i nästan fem år och under den perioden var det såklart svårare att komma åt och borsta och tandköttet var ofta lite svullet, speciellt nu det sista året när jag varit gravid.
Min teori är att tandstenen kanske suttit gömd under det svullna tandköttet som nu dragit sig tillbaka lite. Hur som helst så blev jag skitnojig när jag läste att det kan leda till tandlossning! Hade blivit helt förstörd om tänderna började trilla ut när jag kämpat så länge med räls för att få dem raka och fina. Nu tycker jag att det har börjat isa lite i dem också... Ni som vet, det borde väl ta ett tag innan det går så långt att tänderna lossnar? Ska till tandläkaren nu i slutet av april och fråga henne då, eller bör man åka in tidigare? Det svider ju i plånboken måste jag säga...